آفتاب

حزب الله لبنان: مقاومت گزینه های ساختن آینده منطقه را ترسیم می کند

حزب الله لبنان: مقاومت گزینه های ساختن آینده منطقه را ترسیم می کند

بیروت – ایرنا – شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت امروز گزینه های موثر برای ساختن آینده منطقه را ترسیم می کند و از آنچه استکبار و اسراییل بدنبال آن هستند، بسیار فاصله دارد.

به گزارش ایرنا ، معاون دبیرکل حزب الله روز سه شنبه در مراسمی در بیروت با بیان اینکه گرایش مقاومت کاملا تعریف شده و مشخص است، اظهارداشت اگرچه برخی کنایه ها را می شنویم اماجایگاه مقاومت امروز در لبنان و منطقه آشکار است.

وی تصریح کرد: طرح های استکبار برای منطقه را که برای تحقق آنها حتی جامعه جهانی را بسیج می کند، می شناسیم و ما هم در مقابل طرح هایی را ارائه می کنیم که الحمد لله طرح های ما موفق بوده وطرح های آنها شکست خورده است.

شیخ نعیم قاسم علت موفقیت طرح های مقاومت در منطقه را پایداری ، خیرخواهی ، اطاعت خداوند و مجاهدت در راه خداوند دانست و خاطرنشان کرد: همه حملات و هجمه های علیه مقاومت بی نتیجه بوده و شکست خورده زیرا ظالمانه و ناعادلانه و منحرف بوده است.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که مقاومت امروز دارای تجربه های بسیار زیادی در زمینه های ایمانی، جهاد ، نظامی ، خدمات اجتماعی و عرصه های سیاسی است و در هر میدانی که وارد شده با توکل به خدا و روحیه پایداری با موفقیت خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهاردهمین سالروز 25 ماه مه 2000 روز آزادسازی اغلب سرزمین های اشغالی جنوب لبنان و خروج تحقیر آمیز و بدون شرط و شروط دشمن صهیونیستی بار دیگر تاکید می کنیم که گزینه مقاومت امروز به بخش جدانشدنی از غذا و آب و حتی شیر کودکان ما تبدیل شده است و هیچگاه نقش و اهمیت و پیروزی های بزرگ مقاومت از یادها نخواهد رفت.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: در لبنان از برخی مناقشه ها رنج می بریم که هیچ ارتباطی با قوانین و قانون اساسی و به آنچه لبنان را اصلاح می کند، ندارد و علت آن هم مشخص است زیرا هر طرفی قانون را به گونه ای تفسیر می کند که خودش را قانع کند و قانون در لبنان همان باشد که او می گوید.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: در همه جای دنیا قانون اساسی و دیگر قوانین نوشته می شوند که بتوانند اختلافات را حل وفصل کنند اما متاسفانه وضع در لبنان فرق می کند و هیچ چیز برمبنای قانون و احترام بر آن نیست و منافع و محاسبات طایفه ای و مذهبی قوانین را تفسیر می کند.

وی از گروه های سیاسی لبنانی خواست بویژه در عرصه هایی که بطور مستقیم با زندگی و منافع مردم ارتباط دارند مانند تصویب قانون افزایش حقوق ها از گروکشی ها خودداری و با شرکت در جلسات پارلمان به وظایف قانونی خود عمل کنند.

شیخ نعیم قاسم قانون افزایش حقوق ها را بسیار حساس خواند و تاکید کرد: باید برای تقویت امنیت ملی و امنیت اجتماعی و سیاسی بیشتر همکاری و مشارکت کنیم و تجربه موفقی را اخیرا در زمینه برقراری امنیت داشته ایم.

خاورم ** 1324
کد N305210

وبگردی