آفتاب

دادگاه ترکیه حکم بازداشت 4 فرمانده سابق اسرائیل را صادر کرد

دادگاه ترکیه حکم بازداشت 4 فرمانده سابق اسرائیل را صادر کرد

ایسنا نوشت:

گزارش‌های رسانه‌ای داخلی حاکی از این است که دادگاه ترکیه دستور بازداشت چهار تن از فرماندهان سابق رژیم صهیونیستی را در خصوص پرونده کشتی مرمره آبی صادر کرد.

به نوشته روزنامه مصری الشروق، دادگاه ترکیه دستور بازداشت چهار تن از فرماندهان سابق رژیم صهیونیستی را داد که در پرونده کشته شدن 9 ترکیه‌ای در جریان حمله به کشتی مرمره آبی در سال 2010 به صورت غیابی محاکمه می‌شوند.

روزنامه ترکیه‌ای حریت گزارش داد که این دادگاه دستور بازداشت گابه اشکنازی، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و الیعازر ماروم، فرمانده سابق نیروی دریایی و عاموس یادلین فرمانده سابق نیروهای هوایی و آفیشای لیوی، فرمانده سابق اطلاعات نیروهای هوایی را داده است.

دادستان ترکیه خواهان صدور حکم حبس ابد این چهار افسر اسرائیلی بازنشسته به اتهام دست داشتن در کشتار ترکیه‌ای‌هایی شده است که در کشتی مرمره آبی در سال 2010 به سمت غزه در حرکت بودند. از جمله اتهاماتی که در کیفرخواست 144 صفحه‌ای علیه این افراد آمده است تحریک به خشونت با شکنجه و مجروح کردن افراد با سلاح‌های گرم است.

در همین راستا رژیم صهیونیستی از اینترپل خواسته است تا دستور دادگاه ترکیه‌ای جهت بازداشت چهار افسر اسرائیلی بازنشسته را اجرا نکند.

تل آویو مدعی شده است که "انگیزه‌های سیاسی" در پشت این حکم دادگاه ترکیه قرار دارد.

26149

کد N305048

وبگردی