آفتاب

انتخابات ریاست جمهوری سوریه فردا آغاز می‌شود

انتخابات ریاست جمهوری سوریه فردا آغاز می‌شود

انتخابات ریاست جمهوری سوریه فردا (چهارشنبه) در خارج از این کشور آغاز می‌شود تا اولین مرحله از اولین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور کلید بخورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، فردا (چهارشنبه) اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری سوریه آغاز خواهد شد و طی آن سوری‌های ساکن در خارج از کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند تا از میان 3 نامزد انتخاباتی یکی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کنند.

این در حالی است که برخی کشورهای جهان از جمله 10 کشور از مجموع 21 کشورعرب اعلام کرده‌اند که اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را در خاک خود نمی‌دهند و سوری‌های مقیم این کشورها از رفتن به پای صندوق‌های رای و انتخاب رئیس جمهور خود محروم خواهند بود.

از جمله کشورهای عربی که مانع برگزاری انتخابات خواهند شد قطر، کویت، عربستان و امارات خواهند بود که به دلیل بسته بودن سفارتخانه‌های سوریه در این کشورها، انتخابات نیز برگزار نخواهد شد.

در انتخابات ریاست جمهوری سوریه بشار اسد، ‌رئیس‌جمهوری کنونی این کشور و ماهر حجار و حسان النوری از مخالفان داخلی دولت سوریه برای به دست آوردن سمت ریاست جمهوری با هم رقابت می‌کنند. پیش بینی می‌شود اسد بار دیگر بتواند بر کرسی ریاست جمهوری کشورش تکیه بزند.

بشار اسد در جریان همه پرسی سال 2000 بعد از فوت پدرش حافظ اسد، به حکومت رسید و در سال 2007 بار دیگر در جریان برگزاری یک همه پرسی در قدرت ابقا شد.

انتخابات 2014 نخستین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ سوریه به شمار می‌آید که با حضور گروه‌های مختلف داخلی و غیبت مخالفان خارجی دمشق برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N304971

وبگردی