آفتاب

وزیر سابق دولت تایلند در نشست خبری بازداشت شد

وزیر سابق دولت تایلند در نشست خبری بازداشت شد

نظامیان تایلند روز سه شنبه چاتورون چایسانگ وزیر فراری آموزش دولت ساقط شده این کشور را که که ارتش را به تله گذاشتن برای سیاستمداران و انجام کودتا متهم کرده بود، دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر سابق آموزش تایلند در حالی که نشستی خبری در بانکوک تشکیل داده بود تا پاسخگوی خبرنگاران باشد توسط پنج نظامی بازداشت شد.

این سیاستمدار تایلندی نیز روز پنجشنبه توسط نیروهای نظامی برای ارایه گزارش احضار شده بود.


دولت کودتا در تایلند روز پنجشنبه با احضار وزیران دولت موقت، نمایندگان مجلس و شخصیت های برجسته و رقبای سیاسی به منظور ارایه گزارش، برخی از آن ها را بازداشت و اعلام کودتا کرد.


وزیر سابق آموزش گفت که او بدنبال نشان دادن مخالفت خود با کودتا در این کشور بوده است.


ارتش تایلند تاکنون 19 کودتا و اقدام برای کودتا در این کشور انجام داده است.


چاتورون چایسانگ گفت که کودتا راه حلی مشکلات تایلند نیست.


پنج سرباز و چند افسر تایلندی در حالی که وزیر سابق آموزش این کشور در حال گفت وگو با خبرنگاران در باشگاه مطبوعات در بانکوک بود، وی را بازداشت کردند.


دولت نظامی اعلام کرده است افرادی که از فرامین نظامی سرپیچی کنند، به دو سال زندان و 40 هزار بات ( یکهزار و 225 دلار) جریمه محکوم می شوند.


چاتورون چایسانگ پیش از این ارتش را به تله گذاشتن برای سیاستمداران تحت پوشش گفت وگوهای صلح و استفاده از این فرصت برای کودتا متهم کرده بود.


وی گفته بود: به محض ورود به باشگاه ارتش متوجه شدم امور بر روال معمول نیست ولی تلاش های من برای با خبر کردن دیگر سیاستمداران بی نتیجه ماند.
کد N304946

وبگردی