آفتاب

داعش، اسقف سوریه را اعدام کرد

داعش، اسقف سوریه را اعدام کرد

تسنیم نوشت:

انجمن دفاع از حقوق بشر سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی "داعش" یک اسقف را که ۲۹ ژوئیه گذشته در رقه ربوده شده بود، اعدام کرده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه به نقل از یک منبع جدا شده از داعش آمده است: اسقف پائولو دالولیو دو ساعت پس از زندانی شدن در زندان داعش در کاخ استانداری رقه و در روز 29 جولای 2013( هفتم مرداد سال 92) اعدام شد.
این منبع که ابومحمد السوری نام دارد، گفت: پائولو روز 28 جولای خواستار دیدار با امیر داعش برای میانجیگری درباره آزادی روزنامه نگاران خارجی بازداشتی شده بود که مورد قبول واقع نشد و در روز دوم پس از اصرار وی برای دیدار با سران داعش، وی را به کاخ استانداری که مقر فرماندهی داعش در رقه بود، منتقل و زندانی کردند.
این عضو جدا شده از داعش افزود: دو فرمانده سعودی داعش به نام های کساب و خلاد الجزراوی نزد پائولو رفته و کساب 14 گلوله 9 میلیمتری به سوی وی شلیک کرد.
انجمن دفاع از حقوق بشر سوریه با محکوم کردن این جنایت، تحقیق بین المللی در این باره و محاکمه عاملان آن را به عنوان جنایتکار جنگی را خواستار شد.
پائولو کشیش ایتالیایی الاصل، مدت طولانی در منطقه دیر مار موسی الحبشی در النبک زندگی می کرد و از محبوبیت در منطقه برخوردار بود.

5252

کد N304942

وبگردی