آفتاب

مسکو: انتخابات ریاست جمهوری سوریه قانونی است

مسکو: انتخابات ریاست جمهوری سوریه قانونی است

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه براساس قانون اساسی این کشور و در موعد مقرر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی کومرسانت، در خصوص دیدار اخیرش با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دمشق گفت: این دیدار مثبت بوده و اسد از مسکو به دلیل موضع اصولی‌اش در قبال بحران سوریه قدردانی کرد.

روگوزین به تفاهم‌ها و توافق‌های روزافزون میان روسیه و چین در خصوص مسائل بین‌المللی اشاره و تاکید کرد که مردم سوریه به خوبی درک می‌کنند که چگونه اقدامات غرب به وقوع جنگ داخلی در کشورشان می‌انجامد.

این مقام روس با بیان اینکه در دیدار با اسد مساله گسترش همکاری‌های کنونی میان مسکو و دمشق در عرصه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: روسیه اخیرا تصمیم گرفته تا فعالیت‌های خود را در تمامی عرصه‌ها با دولت سوریه گسترش دهد.

وی در خصوص توافقنامه‌های نظامی میان سوریه و روسیه نیز عنوان داشت: ما تعهداتی در قبال دمشق داریم که در خصوص صادرات سلاح به سوریه است و با پایبندی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت این توافق‌نامه‌ها را اجرا می‌کنیم.

روگوزین اعلام کرد که دولت روسیه برای دعوت از یک هیات سوری جهت سفر به مسکو برنامه ریزی می‌کند تا در این سفر مسائل مهم مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و این سفر ظرف دو یا سه ماه آتی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N304910

وبگردی