آفتاب
معاون مدودف:

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه کاملا قانونی است

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه کاملا قانونی است

معاون نخست وزیر روسیه در رد ادعاهای غربیها تاکید کرد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مطابق با قانون اساسی این کشور و در موعد مقرر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمتری روگوزین اظهار داشت اظهارات مقامات غربی ها ضد انتخابات سوریه از باب تناقضاتی است که غالبا کشورهای غربی در برهه اخیر به آن دچار شده اند.

وی که با روزنامه کامرسانت روسیه گفتگو می کرد، دیدار اخیرش با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دمشق را مثبت توصیف کرد و گفت رئیس جمهوری سوریه در این دیدار از موضع اصولی روسیه در قبال بحران سوریه تشکر و به تفاهم روزافزون میان دمشق و کشورهای چین و روسیه درباره مسائل بین المللی اشاره کرد و گفت ملت سوریه می داند که چگونه رفتارهای غرب به جنگ داخلی منجر می شود.

روگوزین اظهار داشت در دیدار با بشار اسد به گسترش سطح همکاری موجود میان سوریه و روسیه در زمینه های مختلف پرداخته شد.

معاون نخست وزیر روسیه درباره توافقات تسلیحاتی میان سوریه و روسیه اظهار داشت ما تعهداتی در خصوص صادرات سلاح داریم که به آن پایبندیم و این توافقات را با پایبندی به قطعنامه های شورای امنیت اجرا می کنیم.


وی از برنامه ریزی دولت روسیه برای دعوت از یک هیئت روسی برای سفر به مسکو برای گفتگو درباره مسائل اساسی طی دو یا سه ماه اینده خبر داد.

این مقام روسی دو روز پیش در یک راس یک هیئت بلندپایه به دمشق سفر و با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد که طی آن روابط دوجانبه بررسی و بر اهمیت گسترش آن تاکید شد.

کد N304769

وبگردی