آفتاب

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به مسئولان قوه قضائیه

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به مسئولان قوه قضائیه

جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای خطاب به مسئولان قوه قضائیه با انتقاد ازطولانی شدن روند پیگیری پرونده‌های مختلف اقتصادی در این نهاد، بررسی و پیگیری پرونده‌های مختلف اقتصادی بدون تفاوت و تبعیض از سوی قوه قضاییه را خواستار شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

سال‌هاست جریانی در کشور پدید آمده که از آن به مافیای ثروت و قدرت یاد می‌شود، مافیای زر و زور مذکور مهم‌ترین اخلالگر در مطالبه عدالت و پیگیری پرونده هایی از این دست می باشد.

با تقدیر از اقدام اخیر قوه قضاییه شاید این اولین بار بود که مردم ما شاهد اقدام انقلابی از سوی آن قوه بودند. عطوفت با کسانی که حق مردم را ضایع کرده و با آبروی نظام اسلامی بازی می کنند نابخشودنی است.

متاسفانه عملکرد دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد کلان به گونه ای بوده که همواره این سوال در ذهن نسل جدید انقلاب شکل گرفته بود که بعد ازگذشت 35سال از عمر این انقلاب آیا نمی توان مفسد اقتصادی را یافت که مستحق مجازات های سنگین اسلامی همچون اعدام باشد! تا صلابت برخورد با متخلفان دانه درشت در خاطره نسل سوم انقلاب هم نقش بندد؟

قوه قضاییه باید به فکر ترمیم جایگاه خود در اذهان عمومی باشد تا بلکه با عملکرد مناسب و به موقع خود، ابهامی در مورد مسائل خود در ذهن مردم باقی نگذارد. قوه قضاییه باید فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب را به عنوان منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی بازتعریف کند.

قوه قضاییه باید مستقل از نهادهای درون نظام، مستقل از احزاب و به دور از جزر و مدهای زودگذر سیاسی عمل کرده و در راستای تحقق خواسته‌های رهبری ومردم حرکت کند.

ما بنای تضعیف نداریم اما براساس فرمایش رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان باید زبان طلبکارانه‌ای از سه قوه داشته باشند، نقدهایی دلسوزانه نسبت به عملکرد قوه قضائیه و مجموعه وابسته به آن داریم.

ما خواستار بررسی و پیگیری پرونده‌های مختلف اقتصادی بدون تفاوت و تبعیض از سوی قوه قضاییه هستیم، که متاسفانه امروز شاهد آن نیستیم. آنچه از روند کلی قضیه برمی آید و سابقه قوه قضاییه نیز بر آن صحه می گذارد عادی نبودن روند پیگیری و طولانی شدن پرونده در این نهاد همیشه مورد بحث می باشد.

در موشکافی قضایایی از این دست همواره با واژه ای به نام "مصالح نظام" روبرو می شویم. مصالحی که گاه آنقدر بزرگ می شوند که دیگر جایی برای نظام و شعار های آن باقی نمی گذارند. که اگر چنین شود مسلما روز مرگ انقلاب فرا رسیده و آن روزی است که اشخاص جایگزین ارزش ها شوند.

چطور می شود که شکایت از رئیس جمهور سابق کشورمان (جدای از هرگونه قضاوتی در مورد محتوای پرونده) به سرعت رسیدگی می شود اما آقازاده مشهور با نقش انکارناپذیر خود در فتنه88 و مفاسد اقتصادی، درکمال ناباوری آزاد شده و پرونده اش همچنان در صف رسیدگی است.

در پایان یادآور می شویم که بریدن دستان کثیف کسانی که امروز بر گلوگاه های اقتصادی این مملکت چنبره زده اند و با پول های کثیفشان قدرت را برای خود می خرند و در عرصه سیاست و فرهنگ نیز تاثیر می گذارند، نه با کارد آشپزخانه که با شمشیر برنده ای ازجنس عدالت علی(علیه السلام) و به دست افرادی که به فرموده آن حضرت بصیرت هایشان را برشمشیرهایشان حمل می کنند اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

کد N304762

وبگردی