آفتاب

ادامه انتقادات از شرایط اماده شدن برزیل برای جام جهانی/دهکده جهانی تعطیل!

ادامه انتقادات از شرایط اماده شدن برزیل برای جام جهانی/دهکده جهانی تعطیل!

با بالا رفتن حجم انتقادات از شرایط آماده شدن برزیل برای میزبانی جام جهانی، حالا نکات ریز هم زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته.

به گزارش خبرآنلاین؛روز گذشته خبر سرعت پایین اینترنت در برزیل سوژه اصلی بعضی از رسانه ها شده بود. گفته می شود که هواداران نمی توانند بلافاصله لحظاتشان را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر ثبت کنند. شاید بتوان بعدا در هتل این کار را کرد، اما توییت کردن از داخل استادیوم به نظر برای هواداران یک رویا خواهد بود. اینترنت برزیل که از طریق شبکه های مخابراتی این کشور برای تلفن های دستی در دسترس است، در حال حاضر هم سرعت قابل قبولی ندارد و پیش بینی می شود که هجوم کاربران برای استفاده از آن اوضاع را بدتر هم بکند.

آنتن دهی و سرعت، افتضاح!

شرکت های ارتباطی برزیل و مخابرات این کشور پیش از این هم بارها مورد اعتراض مردمشان قرار گرفته اند و مسئله آنتن دهی ضعیف موبایل در این کشور و سرعت پایین اینترنت بارها مورد بررسی قرار گرفته است. اما نکته ای که هواداران را بیشتر هم نگران می کند، این است که در دوران میزبانی جام کنفدراسیون ها  که سال گذشته در برزیل برگزار شد، علیرغم حضور بسیار کمتر جمعیت در برزیل، زمانی که استادیوم ها تقریبا پر می شد، نه تنها دسترسی به اینترنت از  بین می رفت، بلکه بیشتر تماس های تلفنی هم نیمه کار قطع می شد. این یکی از مسائلی بوده که دولت برزیل قول داده که پیش از شروع جام جهانی به آن رسیدگی کند و تا به حال هیچ اقدامی برای آن انجام نگرفته است. تلاش مسئولان برزیلی برای این است که امکان دسترسی به اینترنت و آنتن دهی خوب موبایل ها در مدت برگزاری جام جهانی نه در سطح جهانی، بلکه در سطح خود برزیل برقرار باشد.

 

251 41

کد N304683

وبگردی