آفتاب

جلالی: ایده تیم ملی در جام جهانی "گل‌نخوردن" است/ بهترین تصمیم حفظ کی‌روش تا جام ملت‌هاست

جلالی: ایده تیم ملی در جام جهانی "گل‌نخوردن" است/ بهترین تصمیم حفظ کی‌روش تا جام ملت‌هاست

مجید جلالی معتقد است عملکرد تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی بیانگر واقعیت مطلوب نیست اما مشخص است ایده تاکتیکی تیم ملی برای جام جهانی "گل نخوردن" است و مقابل مونته‌نگرو در این رویکرد پیشرفت خوبی داشتیم.

این کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی در بازی تدارکاتی مقابل مونته‌نگرو و میزان پیشرفتی که در اردوهای آماده‌سازی داشته است صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌آید:

** بازی‌های تدارکاتی در تمرینات پرفشار بیانگر واقعیت تیم ملی نیست

این کارشناس فوتبال در ابتدا اظهار کرد: عملکرد تیم ملی در این بازی نسبت به بازی قبل بهتر بود. در شرایطی که تیم در اردو بسر می‌برد و بازیکنان صبح و عصر تمرین کرده و زیر فشار هستند، قطعا بازی‌های تدارکاتی که در جریان اردو انجام می‌شود، نمی‌تواند بیانگر واقعیت‌های تاکتیکی تیم باشد. وقتی تیم ملی زیر فشار تمرینات قرار دارد و در این وضع بازی تدارکاتی می‌کند، نباید انتظار داشته باشیم به بلوغ و آمادگی کافی برای ارایه تاکتیک‌های نهایی و سطح مطلوبی از عملکرد خود رسیده باشد.

** اسکلت ایده آینده تیم ملی بر مبنای گل نخوردن است

جلالی با بیان اینکه ایده تیم ملی برای جام جهانی در بازی با مونته‌نگرو به وضوح قابل دیدن بود، به ایسنا گفت: تنها می‌توان اسکلت ایده آینده تیم را در این بازی‌ها دید و در این‌باره هم سرمربی تیم می‌تواند پاسخ بهتری بدهد که اسکلت ایده‌اش تا چه اندازه در تیم شکل گرفته است چون ما از تیم دور هستیم. ما هم باید انتظار داشته باشیم تیم ملی در خلال این اردوها صرفا در تمام بخش‌ها پیشرفت کرده و بهتر از قبل شود. مشخص بود تیم ملی اسکلت برنامه‌های تاکتیکی خود را بر مبنای گل نخوردن گذاشته است و اگر اولویت تاکتیکی تیم ملی برای جام جهانی همین باشد، می‌توان گفت نسبت به بازی قبل پیشرفت کرده‌ایم.

** در تمرینات نمی‌توان خلاقیت هجومی به بازیکنان آموخت

این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه بخش هجومی تیم ملی را در بازی با مونته‌نگرو چطور دیدید و فکر می‌کنید تا جام جهانی چقدر جای پیشرفت دارد، تصریح کرد: مسلما وقتی اولویت برنامه تاکتیکی تیم ملی مشخص باشد، عمده زمان تمرین را به خودش اختصاص می‌دهد و تمرکز تیم هم بر همین مبنا خواهد بود. از طرفی خلاقیت هجومی تیم منوط به خلاقیت فردی مهاجمان است که در تمرینات نمی‌توان به بازیکنان خلاقیت آموخت. تنها می‌توانیم روی نحوه استفاده از تک‌لحظه‌ها و سرعت ضدحملات برنامه‌های مشخصی داشته باشیم.

** سن و سال برای بازی در جام جهانی ملاک نیست

وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید چقدر منطقی است که تیم ملی بخواهد در جام جهانی از بازیکنان جوانی چون علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در ترکیب اصلی‌ خود استفاده کند، به ایسنا گفت: جام جهانی جایی است که باید بهترین نفرات و بدون در نظر گرفتن شناسنامه آنها، بازی کنند. شاید یکی مثل پله باشد که در 17 سالگی می‌تواند در جام جهانی بازی کند و یکی هم مثل پیرلو که در 36 سالگی هم در این جام به میدان می‌رود. در جام جهانی باید بهترین‌ها بازی کنند، حالا ممکن است جهانبخش و آزمون باشند یا تیموریان و بازیکنان دیگر.

** بهترین تصمیم پس از جام جهانی حفظ کی‌روش است

جلالی در واکنش به اینکه فکر می‌کنید بهترین تصمیم برای کادر فنی تیم ملی پس از جام جهانی چیست، تصریح کرد: حالت منطقی این است که بهترین تصمیم حفظ وضعیت فعلی تیم ملی است تا با همین کادر مربیان در جام ملت‌های آسیا هم شرکت کنیم اما واقعیت این است که هیچ کدام از دو طرف علاقه‌ای برای این روشن شدن تکلیف ادامه همکاری‌شان بعدا از جام جهانی، نشان نمی‌دهند. فدراسیون می‌داند که اگر تیم ملی در سه بازی مرحله گروهی موفق نباشد، فضای سنگینی بوجود می‌آید که احتمالا باید به فکر یک مربی دیگر باشد. از طرفی سرمربی تیم هم می‌داند اگر موفق باشد احتمالا پیشنهادهای بهتر با ارقام بالاتر هم دریافت می‌کند و حتی در این زمینه می‌تواند خودش تعیین کننده باشد. بنابراین توافق هر دو طرف پیش از جام جهانی کمی دور از ذهن است.

** ظاهرا فدراسیون تصمیمش را برای آینده تیم ملی گرفته!

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: اما شنیده‌ها حاکی از آن است که فدراسیون به تصمیم‌های دیگری در این باره رسیده و اقداماتی هم انجام داده که باید دید بعد از جام جهانی تصمیمش را چگونه عملی می‌کند.

انتهای پیام

کد N304665

وبگردی