آفتاب

وزیران خارجه ایران و کره جنوبی به زودی دیدار می کنند/ تقدیر از مقامات ایران بخاطر آزادی تبعه کره

وزیران خارجه ایران و کره جنوبی به زودی دیدار می کنند/ تقدیر از مقامات ایران بخاطر آزادی تبعه کره

نشست کمیته مشورتی سیاسی ایران و کره جنوبی درسطح معاونین وزاری امور خارجه ایران در سئول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که به منظور برگزاری نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی  به سئول سفر کرده ، روز دوشنبه 5 خرداد ماه با آقای لی کیونگ سو معاون سیاسی وزیر امور خارجه ( همتای خود ) ملاقات و دومین نشست مکانیزم مشورتی سیاسی میان دو کشور تشکیل گردید.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دور از مذاکرات خود ، طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 ، بحران سوریه ، موضوعات عراق و افغانستان ، مسائل مربوط به شبه جزیره کره  را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رحیم پور در این دیدار اظهار امیدواری کرد که با ایجاد فضای جدید در دو کشور که پس از انتخاب دولتهای جدید در ایران  و کره جنوبی پدیدار گردیده ، روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقاء یافته و دو طرف شاهد افزایش همکاریهای در عرصه های مختلف از جمله سرمایه گذاری شرکت های کره ای در حوزه های نفت و گاز وانرژی در ایران باشند .

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز ضمن قدردانی مجدد از مقامهای ایرانی بخاطر آزادی تبعه کره ای ، آمادگی شرکتهای کره ای را جهت مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر در طرحهای مختلف در ایران را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد که توافقات نهائی هسته ای میان ایران و گروه 5+1  در موعد مقرر بدست آید.

طرفین در نشست خود زمینه همکاریهای مشترک از جمله همکاریهای بانکی میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر بسط و توسعه این همکاریها در سطوح مربوطه تاکید کردند .

معاونین وزارت خانه های دو کشور همچنین ضمن استقبال از تداوم رایزنی های سیاسی دو کشور در سطوح مختلف ، توافق کردند وزرای خارجه دو کشور در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار و گفتگو نمایند.

رحیم پور همچنین در دیدارهای دیگری با وزیر امور خارجه کره جنوبی ، مقائم مقام اول وزیر امور خارجه و معاون وزیر امور اقتصاد و دارائی بر لزوم توسعه و تقویت روابط دو جانبه در همه ابعاد تاکید نمود

کد N304652

وبگردی