آفتاب
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان:

صنعتی شدن جوامع شهری، فرهنگ جامعه را از آداب و سنن دور کرده است

صنعتی شدن جوامع شهری، فرهنگ جامعه را از آداب و سنن دور کرده است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: مهمترین عامل در توسعه و اجرای طرح‌های شهری، ارتقاء فرهنگ شهرنشینی است.

غلامرضا میری در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: فرهنگ شهرنشینی بخش ویژه این فرهنگ عمومی جامعه شهری است که به طور مستقیم با برنامه‌ریزی شهری و مدیریت شهری ارتباط پیدا می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در ادامه اظهار کرد: انسجام و همبستگی، تعامل و پیاده کردن نظم شهری در شهر نیازمند مدیریت واحدی است و این تنها درصورتی انجام می پذیرد که فرهنگ مدنی در شهر ایجاد شود.

به گفته میری، آموزش‌های کافی از طریق رسانه‌ها، مراکز دانشگاهی، شهرداری‌ها می تواند در توسعه ارتقاء فرهنگ شهری کمک شایانی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: دستیابی به فرهنگ شهرنشینی زمینه‌های رسیدن به شهر پایدار را فراهم خواهد کرد که خود موجب افزایش سطح رفاه زندگی شهری را بوجود آورد.

میری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت طبیعت شهری در بهبود وضع شهروندان و پایداری شهر، در مدیریت و برنامه‌ریزی و طراحی شهری باید به دنبال ایجاد و توسعه منظر و فضای سبز پایدار بود که ضمن حفظ برآوردن تمامی منافع و فواید درجامعه شهری، کاهش هزینه، پایداری، سازگاری، مقاومت، ایجاد و در حفظ تنوع زیستی و قابلیت کاربردی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: رشد شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع شهری، فرهنگ جامعه را به سرعت از اعتقادات و آداب سنن دور کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در پایان بیان کرد: آنچه شهرها را از یکدیگر متمایز می سازد فرهنگ‌هایی است که هر شهر درخود دارد که بعضی از آن شهرها، شهرهای فرهنگی هستند و بعضی هم فرهنگ شهری دارند.

انتهای پیام

کد N304578

وبگردی