آفتاب

نخست‌وزیر کامبوج: اجازه نمی‌دهیم خارجی‌ها از خاک کشورمان علیه کشور دیگر استفاده کنند

نخست‌وزیر کامبوج: اجازه نمی‌دهیم خارجی‌ها از خاک کشورمان علیه کشور دیگر استفاده کنند

نخست‌وزیر کامبوج امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی با اشاره به اینکه قانون اساسی کشورش همواره بر بی‌طرفی و عدم تعهد دائمی کامبوج تاکید کرد گفت که هیچ فرد خارجی نمی‌تواند از خاک این کشور به عنوان محلی برای حمله به یک دولت خارجی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هون سن، نخست وزیر کامبوج در اظهاراتی امروز (سه شنبه) در جریان مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه سلطنتی پنوم پن گفت: من می‌خواهم تاکید کنم کامبوج محلی نیست که یک کشور یا گروه و یا حتی گروه وابسته به تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سرنگون شده سابق تایلند بتواند یک دولت در تبعید در آن تشکیل دهد.

وی خاطرنشان ساخت: قانون اساسی کامبوج اجازه نمی‌دهد یک فرد خارجی از خاک این کشور به عنوان پایگاهی برای ایجاد نیروهای مسلح به منظور حمله به دولت یک کشور دیگر استفاده کنند.

این اظهارات هون سن در حالی مطرح شد که رابرت آمستردام، مشاور حقوقی بلند پایه تاکسین شیناواترا، اخیرا اظهار داشت که اعضای دولت یینگلاک شیناواترا، خواهر تاکسین و نخست وزیری که اخیرا در تایلند با کودتا سرنگون شد قصد دارند در تبعید یک دولت را تشکیل دهند.

در عین حال گمانه زنی‌هایی مطرح شد که کامبوج به دلیل نزدیکی جغرافیایی و روابط نزدیک میان هون سن و تاکسین می‌تواند به عنوان مکان مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شود.

هون سن تاکید کرد که حتی با وجود اینکه از دوستان نزدیک تاکسین است اما کامبوج نمی‌تواند اجازه دهد چنین اقدامی در این کشور انجام شود.

وی گفت: این مساله به امور داخلی تایلند مربوط است. نخست وزیر کامبوج همچنین از کارگران و تاجران کامبوجی در تایلند تقاضا کرد تا به کار خود طبق معمول ادامه داده و به قوانین تایلند احترام بگذارند.

انتهای پیام

کد N304564

وبگردی