آفتاب
قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:| 170792

وقاحت سیاسی افراطیون را فراگرفته است

وقاحت سیاسی افراطیون را فراگرفته است

رسانه‌ها و شخصیت‌های دلسوز کشور باید با اطلاع‌رسانی هویت افراطیون را فاش کنند واجازه ندهند آنها به راحتی قانون اساسی را زیر پا بگذارند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: وقاحت سیاسی افراطیون را فراگرفته است. آنها تلاش می‌کنند خود را بیش از وزنشان نشان دهند. اما رسانه‌ها و شخصیت‌های دلسوز کشور باید با اطلاع‌رسانی هویت این افراد را فاش کنند و اجازه ندهند آنها به راحتی قانون اساسی را زیر پا بگذارند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حرکت گروه‌های افراطی در مقابل دولت و شخصیت‌های برجسته کشور گفت: این افراد آن‌گونه که در اصطلاح به عنوان خودسر و یا خودجوش نامیده می‌شوند، نیستند. بلکه آنها ستاد رهبری دارند و با برنامه به تخریب دولت و شخصیت‌هایی همچون سیدحسن خمینی و آیت‌الله‌هاشمی می‌پردازند.

وی افزود: سوال این است که اگر این افراد این قدر خودجوش هستند، چرا هیچ یک از افراد جبهه پایداری را تاکنون مورد هجمه قرار نداده‌اند.

قنبری با تاکید بر اینکه باید اصطلاح"خودجوش" و "خودسر" از گروه‌های افراطی برداشته شود، گفت: این افراد دارای مراکز تصمیم‌گیری هستند. از نظر ما نقد عملکرد شخصیت‌ها مشکلی ندارد.اما بحث آزادی بیان را نباید زیر پا گذاشت نمی‌توان قانون اساسی را نادیده گرفت و خود را فراتر از آن دانست.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی باید جلوی فعالیت گروه‌های افراطی را بگیرد، گفت: این گروه‌ها هیچ‌گاه نخواسته‌اند هویت اصلی خود را فاش کنند چراکه جایگاهی میان مردم ندارد و وزن آنها مشخص شده برای همین است که تحت عنوان "خودجوش" مسائلی را مطرح می‌کنند در حالیکه اگر نماینده ملت بودند در انتخابات باید رای می‌آوردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه وقاحت سیاسی افراطیون را فراگرفته است، گفت: آنها تلاش می‌کنند خود را بیش از وزنشان نشان دهند. اما رسانه‌ها و شخصیت‌های دلسوز کشور باید با اطلاع‌رسانی هویت این افراد را فاش کنند واجازه ندهند آنها به راحتی قانون اساسی را زیر پا بگذارند.

وی افزود: انتظار همه از قوه قضاییه این است که با مجرمان برخورد کند، چراکه شأن قانون اساسی بسیار بالا است. قوه قضاییه نباید تعلل داشته باشد. کسانی که قانون اساسی را زیر پا می‌گذارند به مراتب مرتکب جرائم سخت‌تری شده‌اند.

قنبری با تاکید بر اینکه لازم است تا مجلس برای افراطیونی که قانون اساسی را نقض می‌کنند، مجازات تعیین کند، گفت: نحوه برخورد با این افراد ضمانت اجرا می‌خواهد انتظار می‌رود دولت نیز لایحه‌ای در مورد این مسئله تدوین کند و به مجلس بدهد تا هیچ کس نتواند بدون هویت و به شکل پنهانی خود را نماینده ملت بداند و منتخب ملت را زیر سوال ببرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: مماشات دولت در برخورد با افراطیون آنها را جری‌تر می‌کند. اگرچه دولت معتقد به آزادی بیان است اما نباید اجازه داده شود که افرادی این بهانه را دستاویزی برای تخریب قرار دهند. چراکه حد و مرز آزادی مشخص است و کسی که مانع از بیان حرف حق می‌شود، مرتکب اقدام مجرمانه‌ای شده که شایسته مجازات است.

وی با اشاره به اظهارات سرلشکر فیروزآبادی در خصوص برخورد با رسانه‌هایی که به بهانه وابستگی به نیروهای مسلح دولت را مورد هجمه قرار می‌دهند، گفت: به طور کلی اصل بر این است که نیروهای مسلح در خصوص مسائل سیاسی کشور بی‌طرف بوده و نسبت به مسائل امنیتی و دفاعی حساسیت داشته باشند.

قنبری افزود: متاسفانه همانطور که سرلشكر فیروزآبادی بیان کرد،امروز شاهد هستیم که برخی از رسانه‌ها با وابستگی به بعضی نهادهای نظامی تلاش می‌کنند به نفع جناح خاصی کار سیاسی انجام دهند. در حالیکه این خلاف اصول نهادهای نظامی است.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات سرلشکر فیروزآبادی بسیار امیدوارکننده، ‌معقول و منطقی بود، گفت: البته جز این هم انتظاری از نظامیان کشورمان نمی‌رود. این مسئله که گروه‌های نظامی در کشور نباید کارکرد سیاسی داشته باشند، کاملا در اظهارات سرلشکر فیروزآبادی مشهود بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح متعلق به همه کشور هستند. کار بزرگ سرلشکر فیروزآبادی نویددهنده این است که هیچ شائبه‌ای در خصوص نیروهای مسلح وجود ندارد و باید آنرا به فال نیک گرفت.

کد N304473

وبگردی