آفتاب

گفتگوهای اشتون و ظریف در استانبول ادامه دارد / برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در استانبول

گفتگوهای اشتون و ظریف در استانبول ادامه دارد / برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در استانبول

دومین روز از گفتگوهای غیر رسمی کاترین اشتون و محمد جواد ظریف امروز با گفتگوهای دو جانبه و همچنین برگزاری مذاکرات کارشناسی در استانبول ادامه پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز از مذاکرات غیر رسمی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در استانبول ساعت 9:30 به وقت استانبول ( 11 به وقت ایران ) آغاز می شود.

ظریف و اشتون پس از مذاکرات عصر دیروز و شام کاری شب گذشته در سرکنسولگری ایران امروز مذاکرات خود را ادامه خواهند داد .

همچنین مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت نیز تا دقایقی دیگر در استانبول برگزار خواهد شد .

وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز به همراه اعضای تیم هسته ای کشورمان ، سید عباس عراقچی ، مجید تخت روانچی و حمید بعیدی نژاد و همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارن امور خارجه راهی استانبول شد .

ظریف و اشتون بعد از ظهر دیروز در هتل چراغان استانبول مذاکرات دو ساعت و نیمه ای داشتند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان  در استانبول و پیش از مذاکرات ایران و 1+5 در تاریخ 26 خرداد ماه،  درباره نحوه پیشرفت کار مذاکراتی را دارند.

ایران و 1+5 از مذاکرات دور گذشته (23 اردیبشت ماه ) در وین قرار بود نگارش متن توافق نهایی را آغاز کنند که در این دور به نتیجه ملموسی دست پیدا نکردند و نگارش متن آغاز نشد.

ظریف امروز  استانبول را به مقصد الجزیره ترک میکند تا در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد حضور یابد.
 

کد N304468

وبگردی