آفتاب
واشنگتن پست فاش کرد:

پنتاگون به مخالفان سوری سامانه‌های ضد هوایی داده است

پنتاگون به مخالفان سوری سامانه‌های ضد هوایی داده است

روزنامه واشنگتن پست آمریکا از تحویل موشک‌های ضد هواپیما از سوی پنتاگون به برخی گروه‌های معارض سوری خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فاش کرد که به تازگی برخی گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه از سوی آمریکا تعداد محدودی سامانه‌ موشکی ضد هواپیما دریافت کرده‌اند که گمان می‌رود از نوع "اف‌آی‌ام-۹۲ استینگر" باشد.

بنا به نوشته این روزنامه سامانه‌های موشکی مذکور به یگان‌هایی از ارتش آزاد سوریه داده شده است که از نظر آمریکا معتدل‌تر هستند و از انضباط داخلی بیشتری برخوردارند.

پیشتر آمریکا به مخالفان سوری سامانه‌های موشکی تاو که موشک‌های موثری برای از بین بردن تانک‌ها و تاسیسات زرهی محسوب می‌شوند، داده بود که مخالفان با استفاده از این سامانه‌ها تاکنون چندین دستگاه تانک ارتش سوریه را منهدم کردند.

این اولین بار است که ارتش آمریکا مخالفان سوری را به موشک‌های ضد هواپیما مسلح می‌کند. پنتاگون بیم آن دارد که موشک‌های ضد هواپیما در سوریه به دست گروه‌های تندرو بیفتد که این امر امنیت هوایی منطقه را تهدید خواهد کرد.

استینگر یک سامانه موشکی زمین‌به‌هوای دوش‌پرتاب است که توسط شرکت ریتیون در آمریکا و شرکت ای‌ای‌دی‌اس آلمان تولید می‌شود. این سلاح سبک و با کاربردی آسان است که قادر است یک جسم پروازی را در محدودهٔ ۴۸۰۰ متری و در ارتفاع ۱۸۰ تا ۳۸۰۰ متری مورد اصابت قرار دهد.

انتهای پیام

کد N304458

وبگردی