آفتاب
یک استاد حوزه علمیه:

پیامبر(ص) تمدنی مبتنی بر علم، تعقل و تفکر پی‌ریزی کرد

پیامبر(ص) تمدنی مبتنی بر علم، تعقل و تفکر پی‌ریزی کرد

یک استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر تمدنی مبتنی بر علم و آگاهی و تعقل و تفکر، بالنده و سازنده پی‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پیامبر همچنان که در سایه کتب آسمانی و قرآن مشخص است؛ موعود دوران بوده است و به عنوان مثال در تورات حضرت موسی بشارت آمدنش داده شده است.

وی افزود: در قرآن نیز خداوند می‌فرماید: پیامبر با آمدنش حرکت‌ها و تلاش‌های پیامبران سلف را تکمیل کرد و مجموعه‌ دستورات زندگی سعادت بشر را به عنوان دین اسلام، عرضه و تا حد توان هم اجرا کرد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در قرآن و سایر منابع هدف از بعثت پیامبران این گونه بیان شده است که: ما پیامبران را فرستادیم تا مردم را به ارزش‌ها وادارند و از پستی‌ها به دور کنند. پاکیزه‌ها و خوبی‌ها را برای مردم حلال کنند و زشتی‌ها و خبایث را حرام کنند.

وی ادامه داد: پیامبر در بدترین منطقه مسکونی و در بین عقب افتاده‌ترین مردم آن روز اعراب بادیه نشین که در شبه جزیره عربستان زندگی می‌کردند مبعوث شد و توانست با ارایه برنامه‌های حیات بخش در نهایت جامعه را تسلیم این ارزش‌ها کرده و عادات و رسوم و فرهنگ‌های غلط را زایل کند.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: خلاصه بعثت پیامبر به گفته قرآن اینگونه است که دین اسلام دین ارزش‌ها و کمال و خوبی‌هاست و راه رستگاری و سعادت جاودانه بشر را ارایه کرده است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اسلام در چارچوب دستورات خود دو اصل کلی را بیان کرده، نخست اینکه هرچه خوبی و کمال است و موجب سعادت بشر است؛ قطعا اسلامی و دینی است و در دستورات و آموزه‌های دینی ما مورد تاکید قرار گرفته است و اصل دوم این که هر چه که به عنوان یک اصل اسلامی مطرح است بی‌شک و تردید انسانی و ارزشی است و فرضا اگر رفتاری بر خلاف این دیده شود؛ ضد دینی است.

انتهای پیام

کد N304433

وبگردی