آفتاب

کری: با رئیس‌جمهور منتخب اوکراین همکاری خواهیم کرد

کری: با رئیس‌جمهور منتخب اوکراین همکاری خواهیم کرد

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تبریک به مردم اوکراین اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری کی‌یف "پیام واضحی" است مبنی بر اینکه مردم این کشور می‌خواهند در یک اوکراین متحد دموکرات و صلح آمیز زندگی کنند که به موسسات اروپا تکیه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن با رئیس جمهور تازه منتخب اوکراین برای بنا کردن این پیروزی بر مبنای دموکراسی همکاری خواهد کرد. ما از اقدامات آن‌ها حمایت خواهیم کرد تا آینده خودشان را در اوکراین متحدتر، مطمئن‌تر، مستقل‌تر و موفق‌تر پیدا کنند.

وی افزود، آمریکا به تمامیت ارضی و خودمختاری اوکراین احترام می‌گذارد و اشغال خاک این کشور توسط نیروهای روسی و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را رد و محکوم می‌کند و همچنان متعهد است تا با اوکراین و دیگر شرکا برای دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای این ناآرامی‌ها و درگیری‌ها همکاری کند.

کری ادامه داد: موفقیت انجام این انتخابات بر تعهد اوکراین نسبت به روند دموکراتیک تاکید دارد. من شجاعت و تصمیم رای دهندگان در بخش‌های شرقی اوکراین را تحسین می‌کنم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بر نتایج مثبت گزارش سازمان امنیت و همکاری اروپا که اصلی‌ترین ناظر خارجی این انتخابات بوده، تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N304413

وبگردی