آفتاب

یک عضو شورای مرکزی کارگزاران :دولت تلاش دارد به جامعه بقبولاند حافظ آزادی‌های مردم است

یک عضو شورای مرکزی کارگزاران :دولت تلاش دارد به جامعه بقبولاند حافظ آزادی‌های مردم است

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اهمیت حفظ آزادی‌های مردم و عدم مداخله در زندگی آنها، گفت: رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی حافظ قانون و آزادی‌های مردم است و مطابق جایگاهی که در قانون اساسی دارد، طبیعی است که بیش از هر مسئول دیگری دغدغه حفظ این آزادی‌ها و همچنین احیای جامعه مدنی و حفاظت از آن را بر عهده داشته باشد.

علی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به واسطه اتفاقاتی که در هشت سال گذشته رخ داده است، عقب‌ماندگی‌هایی در ابعاد مختلف در کشور به وجود آمده است که ما این را در سخنان مسئولان که با آمار و ارقام و شاخص‌ها روبرو هستند به خوبی مشاهده می‌کنیم و برای عبور از این وضعیت باید به ریل توسعه برگردیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برای بازگشت به ریل توسعه نیازمند مشارکت همگانی و آحاد جامعه هستیم و آقای رییس‌جمهور به خوبی این موضوع را می‌دانند و تلاش دارد که مردم را در مسیری که دولت پیش‌رو دارد همراه کند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: لازمه این‌که مردم در این امر مشارکت کنند و با دولت همکاری کنند این است که محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر بر فعالان سیاسی، نهادهای مدنی و فضای سیاسی کشور حاکم شده از بین برود و در واقع آقای رییس‌جمهور به نحوی بر این موضوع تاکید دارند که این فضای امنیتی باید از بین برود تا مردم احساس کنند که اگر وارد فعالیت‌های مدنی شدند و همراهی کردند با مشکلی روبرو نخواهند شد.

وی گفت: دولت تلاش دارد که این را به جامعه بقبولاند که حافظ آزادی‌های مردم است، در این زمینه اعتمادسازی کند و برای تحقق اهداف خود دست یاری به سمت مردم دراز کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهور تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور در روز آزادی خرمشهر اظهار داشتند که زمانی این پیروزی رخ داد که یک عزم ملی به وجود آمد و امروز نیز برای پیروزی و تحقق اهداف نیازمند به عزم ملی هستیم و در واقع دولت به خوبی متوجه است که باید مردم را همراه خود کند و این همراهی نیازمند باز شدن فضا و نهادهای امنیتی است.

جمالی با بیان این‌که دولت تاکنون در راستای تحقق این موضوع بد عمل نکرده است، به اقدامات دولت در حوزه فرهنگ و اظهارات رییس‌جمهور در مورد ضرورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مجازی اشاره کرد و در بخش دیگری از این مصاحبه، گفت: افرادی مانند آقای خاتمی، روحانی و هاشمی بر این تفکر تاکید دارند که آزادی با دینداری تضادی ندارد و می‌تواند همراه یکدیگر باشد و به همین بابت آقای رییس‌جمهور تاکید می‌کند که پیامبر اسلام بشیر و نذیر بود و مردم باید در انتخاب‌های خود آزاد باشند و اینکه مردم در یک جامعه با حفظ آزاد‌های خود می‌توانند دیندار باشند.

انتهای پیام

کد N304305

وبگردی