آفتاب

دفاع منتظری از رأی دیوان عدالت اداری در پرونده شکایت کارگران

دفاع منتظری از رأی دیوان عدالت اداری در پرونده شکایت کارگران

رئیس دیوان عدالت اداری نسبت به برخی مصاحبه‌ها علیه رأی هیات تخصصی عمران، شهرسازی و اسناد دیوان در پرونده شکایت دستمزد کارگران واکنش نشان داد.

وی گفت: شهروندان و مراجعان به دیوان عدالت اداری از این مرجع قضایی انتظاری جز حرکت در مسیر قانون نداشته باشند و این نهاد قضایی نیز جز در مسیر قانون حرکت نمی‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه روز دوشنبه هیات عمومی ضمن تبریک عید خجسته مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و گرامی‌داشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با اشاره به رأی هیات تخصصی دیوان عدالت اداری در ارتباط با شکایت کارگران افزود: عده‌ای از کارگران در ارتباط با مصوبه‌ای به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که این شکایت در هیات تخصصی مطرح و پس از بررسی، وارد تشخیص داده نشد.

وی افزود: به موجب قانون، رأی همکارانمان در هیات تخصصی معتبر است و هر کس اعتراضی به آن دارد، باید با طی مراحل قانونی اعتراض خود را اعلام کند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به این‌که «اعتراض به آراء کمیسیون‌ها با امضای 10 نفر از قضات یا توسط رئیس دیوان در موعد قانونی امکان‌پذیر است» اضافه کرد: در ارتباط با این پرونده شخصا دقت کرده و رأی کمیسیون را مغایر قانون تشخیص نداده‌ام و تا امروز نیز هیچ یک از قضات دیوان به این رأی اعتراض نکرده‌اند.

منتظری با انتقاد از برخی اظهارات در ارتباط با این رأی بیان کرد: اینکه برخی تصور کنند با جوسازی و مطرح کردن مسایل در رسانه‌ها یا نامه‌نگاری می‌توانند تاثیری در رأی قاضی داشته باشند، تصور درستی نیست.

وی گفت: قانون مسیر اعتراض به آراء دیوان را باز گذاشته است و آرای صادره از سوی دیوان در هر مرحله‌ای از بدوی، تجدید نظر، هیات‌های تخصصی و هیات عمومی قابل بررسی مجدد است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: هر کس به رأیی اعتراض دارد، می‌تواند در قالب مقررات قانونی درخواست بازنگری کند و ما حتما موضوع را بررسی کرده، در صورتی که اعتراض وارد باشد، نسبت به تصحیح رأی اقدام خواهیم کرد.

منتظری تصریح کرد: ما در خدمت معترضان به آرای دیوان هستیم و به اعتراضشان گوش می‌دهیم، ولی درعین حال همه موظفند به قانون تمکین کنند.

انتهای پیام

کد N304299

وبگردی