آفتاب
در واکنش به اخراج سفیر سوریه؛

دمشق کاردار اردن را اخراج می‌کند

دمشق کاردار اردن را اخراج می‌کند

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که در واکنش به اخراج سفیر این کشور در امان، کاردار اردن را اخراج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از اینکه وزارت خارجه اردن اخراج بهجت سلیمان، سفیر سوریه در امان را اعلام کرد دمشق نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که کاردار اردن را اخراج خواهد کرد.

در همین راستا ناصر جوده، وزیر خارجه اردن ادعا کرد که اخراج بهجت سلیمان ارتباطی به موضع اردن در قبال نظام سوریه و بحران این کشور ندارد بلکه به دلیل اقدامات اهانت بار این سفیر در قبال اردن و کشورهای عربی بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن عنوان داشت: نظام سوریه می‌تواند سفیر جدیدی را معرفی کند که عرف دیپلماتیک را که در محافل بین‌المللی مرسوم است، رعایت کند.

وی در مصاحبه با روزنامه عربستانی الریاض عنوان داشت: هیچ رابطه‌ای میان نامناسب خواندن شخص سفیر سوریه با اخبار رسانه‌ها مبنی بر تعیین سفیر ائتلاف مخالفان سوریه در امان وجود ندارد.

جوده تصریح کرد: سفارتخانه سوریه در اردن بسته نشده است بلکه سفیر این کشور از امان اخراج شده است و همچنان این سفارتخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه اردن مدعی شد: بهجت سلیمان به تمام نهادهای کشور اردن اهانت کرده و با اهانت‌های پی در پی به عشایر، نمایندگان، دولت، احزاب و کشورهای عربی از عرف دیپلماتیک پافراتر گذاشته است.

انتهای پیام

کد N304272

وبگردی