آفتاب
ْآیت‌الله مکارم‌شیرازی:

90 درصد برنامه‌ ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی فاسد است

90 درصد برنامه‌ ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی فاسد است

ْآیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امروز مردم از زورمداران دنیا و مادی گرایی خسته شده‌اند و به سوی مذهب روی آورده‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه و مدیران این معاونت با تبریک سالروز بعثت حضرت رسول اکرم(ص) از فعالیّت‌های ارزنده معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه تقدیر کرد.

وی گسترش سفیران هدایت را قابل تقدیر و اثرگذار دانست و یادآور شد: فعالیت شما عزیزان ذخیره یوم المعاد است و باید قدر تلاش و کار خود را بدانید.

مکارم‌شیرازی در ادامه با بیان این‌که «امروزه ابزار گناه از هر زمان دیگری بییشتر شده است» تصریح کرد: امروزه ماهواره‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و فضای مجازی غوغا می‌کنند و در خوشبینانه‌ترین حالت 10 درصد برنامه‌های مفید دارند و 90 درصد برنامه‌های آنان فاسد و مخرب است.

وی با تأکید بر این‌که «امروز ما در برابر هجمه همه‌جانبه‌ای قرار گرفته‌ایم و باید در برابر آن بایستیم» گفت: باید برای مقابله با فرهنگ غرب که جوانان و جامعه ما را هدف قرار داده چاره‌اندیشی کنیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: با وجود این هجمه گسترده، ما مبانی و فرهنگ دینی بسیار قوی داریم و با تبیین آن می‌توانیم در برابر فرهنگ غرب ایستادگی کنیم.

وی خطاب به مسؤولان معاونت تبلیغ حوزه با تأکید بر این‌که «باید گروهی برای آسیب شناسی مشکلات اخلاقی جوانان داشته باشید» افزود: متأسفانه امروز روی آزادی‌هایی کار می‌کنند که بیشتر شبیه آزادی‌های غربی است و ما اسم آن را بی بندوباری می‌گذاریم.

وی با تأکید بر این‌که «مسؤولان معاونت تبلیغ حوزه و اداره‌های وابسته به موفقیت‌های بدست آمده، بسنده نکنند» خاطرنشان کرد: برای واگذاری مدارس تربیت معلم به حوزه‌های علمیه باید رایزنی لازم با مجلس شورای اسلامی که نسبت به این امور توجه لازم را دارد، صورت گیرد.

این مرجع تقلید بر لزوم اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدامات معاونت تبلیغ حوزه از سوی مسؤولان این معاونت تأکید و خاطرنشان کرد: امروزه حوزه در بخش‌های مختلف از جمله عرصه تبلیغ فعال است و جامعه باید بداند حوزه و حوزویان چه تلاش‌های ارزنده‌ای را انجام می‌دهند.

مکارم‌شیرازی یادآور شد: هر تشکیلاتی که خبررسانی و اطلاع‌رسانی قوی‌تر و بهتری داشته باشد، میزان موفقیت آن نیز بیشتر است.

وی با تأکید بر این‌که «امروز گوش‌های شنوا برای شنیدن پیام اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بسیار است» تصریح کرد: امروز مردم از زورمداران دنیا و مادی‌گرایی خسته شده‌اند و به سوی مذهب روی آورده‌اند؛ از سویی دیگر تکفیری‌ها با اقدامات دور از عقل و منطقی که انجام می‌دهند، منفور هستند و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N304252

وبگردی