آفتاب

مرکل: امیدوارم روسیه به وعده خود درمورد انتخابات اوکراین عمل کند

مرکل: امیدوارم روسیه به وعده خود درمورد انتخابات اوکراین عمل کند

برلین - ایرنا - صدر اعظم آلمان با اعلام حمایت از ˈپترو پوروشنکوˈ به عنوان منتخب مردم اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در این کشور، از روسیه خواست که به وعده خود درمورد انتخابات اوکراین عمل کرده و به انتخاب مردم این کشور احترام گذارد.

به گزارش ایرنا،ˈآنگلا مرکلˈ روز دوشنبه درحاشیه یک نشست حزبی که به منظور ارزیابی انتخابات پارلمان اروپایی در برلین برگزار شد،در سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در اوکراین و انتخاب پترو پروشنکو به عنوان رییس جمهوری جدید این کشور از سوی مردم،خواستار به رسمیت شناخته شدن نتیجه این انتخابات از سوی روسیه شد.

مرکل افزود: امیدوارم روسیه به آنچه که قبل از برگزاری انتخابات اعلام کرده بود جامه عمل پوشانده و با رییس جمهوری منتخب مرم اوکراین همکاری کند.

صدراعظم آلمان انتخاب پوروشنکو به عنوان رییس جمهوری جدید اوکراین را خوشایند و مورد قبول خواند و ابراز امیدواری کرد که بعد از انتخاب رییس جمهوری جدید اوکراین در مذاکرات گازی این کشور با روسیه نیز توافق حاصل شود.

ˈاشتفن زایبرتˈ سخنگوی دولت آلمان نیز امروز گفت:انتخابات روز گذشته در اوکراین حاوی یک پیام روشن بود و آن هم اینکه می توان با ابزار دمکراسی و قانونمداری بر بحران غلبه کرده و به اوضاع آشفته این کشور ثبات و آرامش بخشید.

زایبرت در عین حال تاکید کرد که تحقق این هدف نیازمند در پیش گرفتن یک رفتار سازنده و مسالمت آمیز از سوی مسکو با رهبران جدید اوکراین است.

ˈمارتین شفرˈ سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان همچنین از آمادگی روسیه برای گفت و گو با رهبران جدید اوکراین استقبال کرد و گفت: رییس جمهوری منتخب مردم اوکراین در آینده با چالش های جدیدی در کشورش روبه رو خواهد بود اما امیدواریم که با این انتخابات انسجام ملی در اوکراین محقق شود.

پترو پوروشنکو روز گذشته در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین موفق شد با کسب اکثریت آرا در مرحله نخست به پیروزی برسد.

انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین با حضور یک هزار و 200 ناظر بین المللی برگزار شد.

اروپام** 2051** 1701 **1010
کد N303893

وبگردی