آفتاب

حمله انتحاری در کابل کارمندان وزارت دفاع را هدف قرار داد

حمله انتحاری در کابل کارمندان وزارت دفاع را هدف قرار داد

بی بی سی فارسی نوشت:

یک انفجار نیرومند شهر کابل را حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی تکان داد.

پلیس کابل می‌گوید که این رویداد در ناحیه شانزدهم شهر کابل اتفاق افتاده است و هدف آن موتر/خودروی حامل کارمندان وزارت دفاع بوده‌است.

حشمت‌الله ستانکزی، سخنگوی پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفت که به نظر می‌رسد این انفجار از نوع حمله انتحاری بوده‌است.

در همین حال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که یک حمله کننده انتحاری سوار بر موتورسکلیت خود را به موتر حامل کارمندان وزارت دفاع کوبید که در نتیجه آن دو کارمند وزارت دفاع کشته و دست کم ۹ نفر دیگر زخمی شده اند.

محمد ایوب سالنگی معاون وزارت امور داخله افغانستان هم در صفحه توییتر خود نوشته که در این رویداد هفت نفر زخمی شده اند که وضعیت دو نفر شان وخیم گزارش شده است.

ندا کارگر خبرنگار بی‌بی‌سی در محل می‌گوید که انفجار در نزدیکی یک قبرستان در محله قلعه زمان خان شهر کابل اتفاق افتاده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی افغانستان در محل تجمع کرده اند. او می گوید که موتر حامل کارمندان وزارت دفاع به کلی تخریب شده و جزئیات دقیق تلفات رویداد هنوز روشن نیست.

حادثه در نزدیکی یک منطقه رهایشی اتفاق افتاده که وزارت امور دفاع، وزارت فوائد عامه و یکی از ادارات مربوط امنیت ملی نیز در نزدیکی آن است.

گروه طالبان لحظاتی پس از این انفجار، گفته که حمله به کارمندان وزارت دفاع افغانستان کار افراد این گروه بوده‌است.

این رویداد در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاده است. نیروهای امنیتی افغان در هفته های اخیر تدابیر امنیتی را در کمربندهای شهری شدت داده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته که بزرگترین چالش برای برگزاری دور دوم انتخابات که تا کمتر از بیست روز دیگر برگزار خواهد شد، امنیت است و نیروهای امنیتی افغان در حال حاضر مشغول بررسی وضعیت امنیتی اند که به کمیسیون مستقل انتخابات بگویند در کجا صندوق بگذارد و در کجا مراکز را غیر فعال نگه دارد.

4949

کد N303741

وبگردی