آفتاب

همکاری ایرنا با سانا توسعه همه جانبه مناسبات ایران و سوریه را محقق می کند

همکاری ایرنا با سانا توسعه همه جانبه مناسبات ایران و سوریه را محقق می کند

تهران- ایرنا- محمد خدادی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دیدار احمد ضواء مدیرعامل خبرگزاری عربی سوریه (سانا) گفت: همکاری ایرنا با سانا توسعه همه جانبه مناسبات ایران و سوریه را محقق می کند

مدیرعامل ایرنا امروز (دوشنبه) در دیدار احمد ضواء مدیرعامل خبرگزاری سانا درباره راه های ارتقای روابط حرفه ای میان رسانه های ایران و سوریه گفت و گو کرد.

خدادی در این دیدار آمادگی ایرنا، موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران و دانشکده خبر ایرنا را برای بازنشر داخلی و بین المللی اخبار واقعی تحولات سوریه و آموزش کارکنان رسانه های سوریه اعلام کرد.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها برای انعکاس مواضع واقع بینانه نسبت به تحولات منطقه از جمله سوریه گفت: تلاش رسانه ها باید برای بازگشت صلح و آرامش به سوریه باشد و رسانه ها در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارند.

مدیرعامل ایرنا همچنین افراط گرایی را بحران اساسی در جهان توصیف و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی صحیح، به موقع و فراگیر رسانه های کشورهای اسلامی می تواند با آگاهی دادن به افکار عمومی و مسوولان برای توقف شیوع گرایش های افراطی در منطقه و جهان کمک کند.

مدیرعامل سانا نیز در این دیدار با بیان این که جنگ علیه مردم سوریه در چهارجبهه نظامی- امنیتی، اقتصادی، سیاسی و رسانه ای به دولت آن کشور تحمیل شده است، گفت: ما از مواضع رسانه های ایران در انعکاس صحیح اخبار رویدادهای سوریه عمیقا تشکر می کنیم. ملت و دولت ایران و سوریه همواره در کنار هم بوده اند.

ضواء با یادآوری کمک های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی رژیم صهیونیستی اسراییل به افراط گرایی غربی و عربی که جنگ مسلحانه در سوریه راه انداخته اند، اظهارداشت: این جنگ با تخریب زیرساخت های کشور سوریه و کشتن مردم آن، فقط تامین کننده منافع غیرمشروع آمریکا و رژیم اسراییل در منطقه بوده است.

مدیرعامل خبرگزاری سوریه برای شرکت در مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در تهران به سر می برد.

سیام(1)**م.ب**1336
کد N303722

وبگردی