آفتاب
تحولات آسیا/

افشای حقایقی درباره قتل پناهجوی ایرانی در استرالیا/ تدابیر شدید امنیتی در دهلی نو

افشای حقایقی درباره قتل پناهجوی ایرانی در استرالیا/ تدابیر شدید امنیتی در دهلی نو

افشای حقایقی درباره قتل پناهجوی ایرانی در استرالیا، تدابیر شدید امنیتی در دهلی نو و مذاکرات مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و دیپلمات ارشد کره شمالی از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

چین

رویترز با اشاره به آغاز عملیات ضدتروریستی سراسری در چین به مدت یک سال در پی حمله تروریستی خونین در استان سین کیانگ گزارش داد از نیروهای امنیتی خواسته شده تا با اقدامات شبه‌ نظامیان در نقاط دوردست غرب این کشور مقابله کنند.

در پی کشته و زخمی شدن 121 نفر بر اثر انفجار در استان سین کیانگ چین، شی جینپینگ رئیس جمهوری این کشور بر مجازات شدید عاملان حمله تروریستی در این کشور تاکید کرد.

این انفجار پس از بازداشت و حبس 39 نفر در سین کیانگ چین به 15 سال زندان به اتهام سازماندهی، رهبری و نقش داشتن در حملات تروریستی صورت گرفت.

هند

منابع هندی نیز از کشته شدن 20 نفر در جریان برخورد قطار سریع السیر با یک قطار باری در این کشور خبر دادند.

هندوستان تایمز از تدابیر شدید امنیتی در دهلی نو در آستانه مراسم سوگند "نارندار مودی" و ادای احترام نخست وزیر منتخب به "مهاتما گاندی" رهبر فقید کشورش به عنوان پانزدهمین نخست وزیر هند خبر داد.

بیش از چهار هزار مهمان در مراسم تحلیف مودی که ساعت 18 امروز دوشنبه به وقت محلی در کاخ ریاست جمهوری هند برگزار می شود، شرکت کرده اند، این درحالیست که در مراسم سوگند نخست وزیر قبل حداکثر هزار و 500 مهمان حضور داشته اند.

کره شمالی

خبرگزاری کیودو نیز از مذاکرات جوئل ویت مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا و شماری از مقامات سابق این کشور با "ری یونگ هوو" دیپلمات ارشد کره شمالی در فرودگاه بین المللی پکن پایتخت چین درباره برنامه های هسته ای این کشور خبر داد.

احتمال می رود که در این دیدار درباره نحوه از سرگیری مذاکرات شش جانبه هسته ای که با هدایت چین و حضور ژاپن، کره جنوبی، روسیه و آمریکا انجام می شد، گفتگو شده باشد.

استرالیا

آسوشیتد پرس نیز گزارش داد بر اساس تحقیقات اخیر، احتمالا یک نظامی در جزیره "پاپوا" گینه نو در مرگ یک ایرانی به نام "رضا براتی" در اردوگاه پناهندگان در این جزیره دست داشته است که در جریان شورش و خشونت های متعاقب آن در اردوگاه پناهندگان در گینه نو و در نزدیکی دو کشور استرالیا و اندونزی جان خود را از دست داد.

این رسانه غربی با اشاره به ادامه خشونت ها به مدت سه روز از زخمی شدن 60 نفر از پناهجویان این اردوگاه خبر داد و نوشت هنوز اتهامی در ارتباط با این خشونت ها به کسی وارد نشده است.

کد N303636

وبگردی