آفتاب

درخواست وزارت خارجه سوریه از شورای حقوق بشر برای محکوم کردن کشتار درعا

درخواست وزارت خارجه سوریه از شورای حقوق بشر برای محکوم کردن کشتار درعا

تهران-ایرنا- وزارت خارجه سوریه درنامه ای به رییس مجلس حقوق بشر در ژنو از این نهاد بین المللی خواست کشتار وحشتناک 22 می (اول خرداد )شهر درعا را محکوم کند .

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) وزارت خارجه سوریه در این نامه تاکید کرد که این کشتار وحشتناک بخشی از سلسله کشتارهای عمدی ضد سوری ها ، تاسیسات زیربنایی ، دارایی ها و تمدنشان است و هدف جنایتکاران از این کار از بین بردن این تمدن و تبدیل کردن سوریه به کانون تروریسم منطقه و به قهقرا کشاندن آن است زیرا تروریست ها هر روز بارانی از گلوله بر سر مردم می ریزند ، به مدرسه ها ، عبادتگاه ها ، بیمارستان ها و همه مراکز تجمع مردم حمله می کنند تا بتوانند بیشترین قربانی را بگیرند .

وزارت خارجه سوریه یادآورشد: این جنایت ها با حمایت مستقیم برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی انجام می شود و آن ها بر این جنایت ها سرپوش می گذارند .

این وزارتخانه در ادامه کشورهای قطر ، عربستان ، ترکیه ، فرانسه ، انگلیس و آمریکا را مهم ترین حامیان این جنایتکارها دانسته و افزود : این کشورها سعی کرده اند بذر تروریسم و تاریکی در سوریه بکارند ، آن ها گمان می کردند خود در مقابل این ها ایمن اند اما اکنون می بینیم این کارها دامن خودشان را گرفته است چون خود این کشورها در این روزها خواستار برگزرای کنفرانس ها و نشست هایی برای بررسی راه های مقابله با این تروریست ها می شوند تا بلکه مانع بازگشت این تروریست ها به کشورهای خود شوند.

وزارت امور خارجه سوریه در این نامه افزود: این کشورها از گسترش چنین تفکراتی و همچنین گسترش تروریسم در کشورهای خود وحشت دارند ، آن ها در گذشته نسخه ای برای کودکان سوریه پیچیده اند که اکنون آن را برای کودکان خود نمی خواهند .

وزارت خارجه سوریه در پایان اعلام کرد: هنوز هم برخی مقام های سازمان ملل و درراس آن ها کمیساریای عالی سازمان ملل در جهت اهداف و برنامه های این کشورها حرکت می کنند؛ بیاناتی در جهت تحقق خواسته های آن ها صادرمی کنند و گزارش هایی منتشر می کنند، همچنان به وارونه کردن حقایق ادامه می دهند و سعی می کنند در این آتش بدمند و به سوریه حمله می کنند که این با وظایف آن ها برای دفاع از حقوق بشر و تشویق به آشتی ملی در شهرهای مختلف سوریه و توقف کشتارها و بازگرداندن امنیت و ثبات و آرامش به سوریبه در تناقض است .

بر اثر حمله خمپاره ای شامگاه پنج شنبه به محل تجمع حامیان اسد در استان درعا، حداقل 39 نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله درحالی صورت گرفت که سوری ها به تدریج برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوم ژوئن (13 خرداد) آماده می شوند.

خاورم **2041**1010
کد N303532

وبگردی