آفتاب

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی تغییر کرد

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی تغییر کرد

تهران - ایرنا - علی جباری به عنوان مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی طی مراسمی با حضور محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از نمایندگان مجمع عمومی و هیات نظارت صندوق تامین خسارت های بدنی معرفی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل صندوق تأمین خسارتهای بدنی با حضور محمد پاریزی معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس هیأت نظارت صندوق، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سعیدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت دادگستری و عضو هیأت نظارت صندوق، سایر اعضای هیأت نظارت صندوق، جعفری مدیر عامل سابق و جباری مدیر عامل جدید و جمعی از مدیران صندوق تأمین خسارتهای بدنی برگزار شد.

در این مراسم محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بیان اهداف و رسالتهای صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت و از اقدامات انجام شده توسط این صندوق در راستای کمک رسانی به زیاندگان تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: باید این حقیقت را درک کنیم که وظیفه صندوق، حمایت از مجرمان نیست و تنها باید از کسانی حمایت کند که به واسطه تخلف و عدم رعایت قانون توسط متخلفان مقتول و مصدوم شده و بی پناه مانده اند.

وی با ابراز رضایت از موفقیت های این صندوق در جذب منابع و هدایت سرمایه ها گفت: مدیر جدید این صندوق با سیر تطور قوانین و کارکرد چنین نهادهایی آشنایی دارد و به درستی از مبانی مطالعاتی و فلسفه شکل گیری چنین نهادها و مجموعه هایی در دنیا با خبر است، ضمن آن که از استانداردها، قوانین و مقررات آن نیز اطلاعات کافی داشته و در این راستا به شکلی حرفه ای مدیریت خواهند کرد.

همچنین رییس کل بیمه مرکزی در پایان از خدمات ˈرضا جعفریˈ مدیر پیشین این صندوق قدردانی و برای ˈ علی جباریˈ مدیر جدید صندوق تامین خسارت های بدنی آرزوی موفقیت کردند.

در ادامه این مراسم علی جباری مدیر عامل جدید صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: این صندوق هم راستا و هم جهت با اهداف و استراتژی های کلان مجمع عمومی و به ویژه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و امیدوارم در سالی که خط مشی کلان و راهبرد ملی کشور از سوی مقام معظم رهبری بر مبنای مدیریت جهادی قرار گرفته است، با الگو گرفتن از مفاهیم ارزشمند مدیریت جهادی و دستاوردهای بی نظیر مدیران جهادی در طول 8 سال دفاع مقدس، بیش از پیش بتوانیم در عمل و با کار و تلاش خود موجب افزایش راندمان کاری و افزایش کارآمدی صندوق شویم.

وی اظهار امیدواری کرد با مساعدت، همدلی و همراهی بیمه مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت های بیمه و سایر نهادها و سازمان های ذیربط در حوزه عمل صندوق و به ویژه کلیه کارکنان صندوق با جبران کامل خسارت زیان دیدگان بدنی حوادث رانندگی مشمول صندوق و تحقق کامل تکالیف قانونی اقدامات لازم انجام شود.

جباری تصریح کرد: همچنین در مواردی که نیاز به انجام اصلاحات و بازنگری در مسیر اقتدار و تعالی سازمانی صندوق باشد، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و اقدامات لازم و بایسته را در این راستا انجام خواهیم داد.

وی بابیان اینکه، برنامه ها در خصوص صندوق در دو محور سخت افزاری و نرم افزاری با هدف بنیادین ارتقاء جایگاه صندوق و افزایش اثر بخشی و کارآمدی آن و خدمتگذاری به جامعه دنبال خواهد شد، اظهار داشت: توجه و تقویت در نگاه نرم افزاری، توجه به حجم تعهدات پیش بینی شده برای صندوق از منظر حقوقی و مالی، توجه و تقویت منابع مالی فعلی پیش بینی شده برای صندوق و پیش بینی منابع جدید، اصلاح ساختار تعاملی و ارتباط با مراجعین از طریق شعب و نمایندگی ها با توجه به ظرفیت های موجود در اساسنامه در جهت سرویس دهی سریع و صحیح به زیان دیدگان بدنی حوادث رانندگی مشمول صندوق در کوتاه مدت و نهایتاً سرویس دهی به جامعه هدف در حداقل زمان از برنامه ها است.

به گفته وی، اصلاح فرآیند های کاری و عملیاتی با هوشمند نمودن نظام تشکیل پرونده از طریق مدیریت نرم افزاری و بازنگری نسبت به استفاده بهینه از منابع صندوق و کسب بازدهی مناسب جهت ایفای بهینه تعهدات

از دیگر برنامه ها است.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی با اشاره به توجه و تقویت در نگاه سخت افزاری گفت: توجه به توسعه نیروی انسانی متناسب با ساختار از طریق آموزش ، ارتقاء مهارت ها و در صورت نیاز جذب نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده، اصلاح ساختار سازمانی منطبق با یک نهاد عمومی غیرانتفاعی و متناسب با اهداف تبیین شده در اساسنامه، تعامل با نهادهای قضایی در تعیین و برآورد خسارات تحت پوشش صندوق و واگذاری بخشی از کارهای صندوق به بخش خصوصی از جمله استفاده از ارزیابان خسارت بگونه ای که آنها در این بخش فعال شوند و رسیدگی به اصل مدارک و صحت و سقم آنها در محل صندوق صورت گیرد، توجه سیستمی به فرآیندهای نظارتی بصورت مستمر در راستای پویایی صندوق از دیگر برنامه ها است.

وی ادامه داد: صندوق تأمین خسارتهای بدنی باید بتواند با اقدامات خود و طبق دستورالعمل ها و آیین نامه ای که با هماهنگی و همکاری اعضای هیأت نظارت و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طراحی و تصویب می شود، با ماهیت جدید و ساختار تازه، مسئولیت های بیشتری را در تأمین خسارت های مشمول صندوق بر عهده گیرد و پاسخگوی انتظارات تک تک اعضای مجمع عمومی و مردم باشد، به نحوی که حقوق افراد جامعه ضایع نشود و بیت المال نیز هدر نرود.

یادآور می شود، علی جباری کارشناس ارشد مالی و در حال حاضر دانشجوی دکترای مالی است و قبل از این عضو هیات مدیره و معاون اداری مالی شرکت سهامی بیمه ایران بود.

به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی، در ادامه این نشست پاریزی معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن تبیین جایگاه صندوق و اهمیت ارتقاء جایگاه و بهینه سازی فرآیندهای عملیاتی، توصیه های لازم را در جهت افزایش رضایت مشمولین صندوق ارائه نمودند.

در پایان جلسه حکم جباری که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی علی طیب نیا صادر شده بود، توسط رئیس کل بیمه مرکزی تسلیم وی شد.

اقتصام(1)**9141**1594
کد N303528

وبگردی