آفتاب
سید حسن خمینی:

درس ما از امام توام کردن ایستادگی و عقلانیت است

درس ما از امام توام کردن ایستادگی و عقلانیت است

نوه امام راحل گفت: درس ما از امام توام کردن ایستادگی و عقلانیت است که هر کدام را کنار بگذاریم به پیروزی نمی رسیم.

به گزارش خبرنگار مهر پس از ادای احترام نمایندگان به مقام امام و شهدا سید حسن خمینی تولیت آستان حرم مطهر امام(ره) طی سخنانی گفت: مطالعه کوتاه در زندگی پیامبر انسان را با شخصیتی مواجه می کند که ذره ذره لحظه هایش لرزه به وجود انسان می اندازد.

وی با ذکر تاریخ زندگی پیامبر و سختی هایی که ایشان در راستای تحقق حکومت متحمل شدند گفت: این سختی ها فقط مربوط به پیامبر نیست امامان ما هم سختی های زیادی کشیدند. امروز که ما به عشق امام حسین سینه می زنیم و کسی جرات جسارت به ما ندارد نتیجه این سختی هاست.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه پیروزی از دل سختی ها بیرون می آید گفت: پیروزی ها از دل سختی ها، ایستادگی و مقاومت ها بیرون می آید.

وی با اشاره به حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: همه ما در جمهوری اسلامی منافعی داریم و قصد داریم این منافع را در راه خدا مصرف کنیم. اگر ایستادگی های امام نبود هیچکدام در این مناصب نبودیم. در بهترین شرایط گوشه زندان بودیم.

نوه امام گفت: امام خمینی 15 سال در تبعید بودند و یاران و فرزندانشان را به شهادت رساندند در حوزه قم کوزه ای که پسر امام از آن آب خورد را آب کشیدند.

وی یکی دیگر از شروط پیروزی را عقلانیت خواند و گفت: درس ما از امام توام کردن ایستادگی و عقلانیت است هر کدام را کنار بگذاریم به پیروزی نمی رسیم،  فرصت طلب ها، وقتی امام مبارزه کرد با حکومت بستند اگر از رو تیر نزدند یار همراه امام هم نبودند.

وی تاکید کرد: عقلانیت بدون نیت صالح و عزم راسخ برای ایستادگی به پیروزی نمی رسد، عزم برای ایستادگی بدون عقلانیت راه به جایی نمی برد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به محرومان گفت: توجه به محرومان از وصایای امام است همت کنید که اگر با نیت خیر همراه باشد به نتیجه می رسد.

 

 

کد N303479

وبگردی