آفتاب
رئیس‌جمهور تاکید کرد:

نقش سازمان میراث فرهنگی در رونق اقتصادی/افزایش حضور گردشگران در ایران

نقش سازمان میراث فرهنگی در رونق اقتصادی/افزایش حضور گردشگران در ایران

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت و ارزش حفظ میراث فرهنگی و افتخارات اسلامی و ملی کشورمان گفت: امسال با توجه به تلاش‌های همه بخش‌ها برای رونق اقتصادی از جمله کارآفرینی واشتغال، نقش سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار مهم است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی پس از نشستی با معاونان و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: از نظر میراث فرهنگی و سابقه تمدنی این سرزمین و ملت، جهانیان می بینند که ایرانیان در طول هزاران سال تاریخ، دارای چه فرهنگ و سابقه و هنری بوده‌اند. در کنار مسائل فرهنگی می‌توانیم حرکت‌های تاریخی ملت ایران را به دنیا نشان دهیم.

وی افزود: علاوه براین، در بخش صنایع دستی در ایران توانمندی و هنرمندی بسیار زیادی وجود دارد و حدود دو میلیون نفر در این زمینه مشغول به کار هستند و ما باید این کار را توسعه دهیم و زمینه‌ها و امکانات جدیدی در این بخش فراهم کنیم.

روحانی همچنین گفت: در بخش صنایع دستی بانوان ما می‌توانند بخش بزرگی از این صنایع را در داخل خانه و در کنار ایفای وظیفه مادری، هم برای درآمد خودشان و هم برای کشور و هم برای صادرات انجام دهند.

رئیس‌جمهور افزود: تولید لباس‌های محلی که هنر فراوانی در آن وجود دارد، می‌تواند بازار خوبی داشته باشد و دولت تلاش می‌کند حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی تاکید کرد: باید به بخش‌های مؤثر در زمینه جذب گردشگر بویژه گردشگر خارجی از جمله فرودگاه‌ها، قطارها، جاده‌ها و هتل‌ها توجه شود و اقدامات لازم برای تبلیغ و صدور ویزا انجام گیرد که دولت در این زمینه فعال خواهد بود و باید بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "ما در بسیاری از شهرها برای اقامت گردشگران خارجی هتل کم داریم و در هتل‌های برخی از شهرهای ما تا ماه‌های آبان و آذر اتاق‌ها برای گردشگران خارجی رزرو شده است"، افزود: در زمینه گردشگرانی که برای زیارت به ایران می‌آیند، حجم خوبی داریم که امسال هم افزایش یافته است.

روحانی ادامه داد: گردشگرانی که می‌آیند و آثار فرهنگی و طبیعت و میراث فرهنگی زیبای ایران را می‌بینند در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حضورشان سه برابر شده و این حرکت مثبتی است که می‌تواند اشتغال هم ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش سازمان میراث فرهنگی، گفت: این سازمان می‌تواند هم در فرهنگ و هم در اقتصاد که امسال باید بیشتر مورد توجه باشد، فعال شود و در اجرای اقتصاد مقاومتی هم فعال باشد. ما می‌توانیم در سایه فعالیت این سازمان و بخش خصوصی هم برای جذب گردشگر، هم برای صادرات بیشتر صنایع دستی و اشتغال جوانان عزیز موفقیت‌های خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N303390

وبگردی