آفتاب
سرلشکر فیروزآبادی:

آرزوهای کاخ سفید برای دسترسی به اهداف خود در سوریه دست‌نیافتنی است

آرزوهای کاخ سفید برای دسترسی به اهداف خود در سوریه دست‌نیافتنی است

شعارهای سخنگوی دولت آمریکا مبنی بر اینکه سلاح‌هایی به تروریست‌ها خواهیم داد که دولت سوریه را وادار به مذاکره کند، دروغی بیش نیست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش آمریکا برای روشن نگه داشتن آتش جنگ در سوریه و نجات معارضان گفت: آمریکا در سوریه خانه‌ای بر روی باد می‌سازد.

به گزارش ایلنا، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی درباره اقدامات و برنامه‌های جدید دولت آمریکا برای حمایت و پشتیبانی از تروریست‌ها در سوریه اظهار کرد: معارضان در سوریه شکست خوردند و علاوه بر اینکه توانایی نظامی ندارند ثابت شد که امکان برقراری وحدت بین آنها نیز میسر نیست.

وی افزود: آنها نه تنها به وحدت نمی‌رسند، بلکه با یکدیگر اختلاف‌های اساسی دارند که در صورت برقراری تماس با یکدیگر به جنگ و کشتار می‌انجامد.

فیروزآبادی با تاکید بر وجود نداشتن شرایط و فرصت برای وحدت معارضان سوری تصریح کرد: در چنین شرایطی تروریست‌ها در سوریه دو راه بیشتر ندارند؛ اول اینکه سلاح بر زمین بگذارند و خود را تسلیم دولت سوریه کنند و راه دوم این است که روزنه‌ای برای فرار پیدا کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه، آرزوهای کاخ سفید برای دسترسی به اهداف خود در سوریه را دست‌نیافتنی توصیف کرد و گفت: شعارهای سخنگوی دولت آمریکا مبنی بر اینکه سلاح‌هایی به تروریست‌ها خواهیم داد که دولت سوریه را وادار به مذاکره کند، دروغی بیش نیست.

وی اضافه کرد: نه چنین سلاحی وجود دارد و نه تروریست‌ها توان بکارگیری آن را دارند. بنابراین بهتر است که آمریکا ملت سوریه را آزاد بگذارد که راه خودشان را برای استقلال این کشور پیش ببرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین خاطرنشان کرد: دخالت‌های گذشته آمریکا در سوریه جز نفرت در بین مردم سوریه و سایر ملت‌ها دستاوردی برای آنها نداشته است.

فیروزآبادی با بیان اینکه "آخرین راهکار استقرار آرامش در سوریه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و مردم سوریه پاسخ آمریکا و تروریست‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل غاصب را در این انتخابات خواهند داد"، گفت: اقدامات دولت آمریکا به اطلاعات صحیح متکی نیست و اطلاعات صحیح نظامی صحت این اقدامات را تائید نمی‌کند.

کد N303323

وبگردی