آفتاب

بروجردی: یکی از اهداف مذاکرات، تحقق اقتصاد مقاومتی است

بروجردی: یکی از اهداف مذاکرات، تحقق اقتصاد مقاومتی است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای موجب شده فشارهای گذشته در کشور کمرنگ‌تر شود، اظهارکرد: یکی از اهداف این مذاکرات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای موجب شده فشارهای گذشته در کشور کمرنگ‌تر شود، اظهارکرد: یکی از اهداف این مذاکرات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام که ظهر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا با سوءاستفاده از قدرت خود تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشور تحمیل کرده، که مشکل‌آفرین بوده است، اظهار کرد: اکنون بسیاری از کشورها به جد موافق همکاری با کشور ما هستند ولی آمریکا برای آنها مشکل ایجاد می‌کند.

وی افزود: ما باید با تکیه کامل بر توانمندی‌های خود موفق شده و اقتصاد را شکوفا کنیم. از سویی صادرات محصولات ما به ایجاد ارتباط با دنیا و رفع موانع بستگی دارد. باید بدانیم ما در زمینه اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی در حال مبارزه با آمریکا هستیم و باید در این راه مقاومت کنیم.

بروجردی همچنین با بیان اینکه ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کارگروه اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: قرار شده است تا پایان خردادماه چارچوب مدنظر مورد بحث قرار گیرد تا آنها را به مجلس ارائه کنیم تا نظر کلی مجلس در این زمینه شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: باید برای تدوین برنامه ششم توسعه به اندیشه‌های امام(ره) توجه کنیم و آنها را پایه این برنامه قرار دهیم، امام(ره) در اول انقلاب فرمودند ما می‌توانیم و همین جمله کوتاه به بمب هسته‌ای ما تبدیل شد و به ما انرژی تزریق کرد که در اوج تحریم‌ها به سمت انرژی هسته‌ای برویم. ما اکنون باید این گفته‌های امام(ره) را در برنامه ششم مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه امام(ره) با شعار نه شرقی و نه غربی در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد، اظهار کرد: امام(ره) با این شعار نظام را بنیانگذاری کرد و ما امروز شاهد اوج عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم. ما اکنون نباید این جمله ایشان را از یاد ببریم که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد.

بروجردی همچنین افزود: کار مهم امام خمینی(ره) این بود که ایشان در دوران خود قانونمندی را نهادینه کرد و اکنون قانون اساسی که در زمان امام(ره) به رای گذاشته شد، مبنای کار همه است و شورای نگهبان برای مراقبت از همین قانون اساسی ایجاد شده است. ما اکنون باید ملاک خود را همین اندیشه‌های امام(ره) قرار دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در دوران بعد از اتحاد پیامبر تعدادی از مسیر صحیح منحرف شدند و اکنون نیز تاریخ تکرار می‌شود و کسانی هستند که اکنون از مسیر انقلاب منحرف می‌شوند. در حالی که امام خمینی(ره) فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید نه امام خمینی (ره). اکنون حضرت امام خمینی (ره) نماد ولایت فقیه است و باید برای جلوگیری از انحراف به اندیشه‌های ایشان توجه کنیم.

انتهای پیام

کد N303258

وبگردی