آفتاب
آصفری در تذکر شفاهی:

بیش از 2 میلیون واجد شرایط وام ازدواج هنوز موفق به دریافت وام خود نشده اند

بیش از 2 میلیون واجد شرایط وام ازدواج هنوز موفق به دریافت وام خود نشده اند

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه ای بر تسهیل ازدواج و افزایش جمعیت دارند اما متأسفانه دولت به ویژه وزارت اقتصاد در پرداخت وام ازدواج کمکی به جوانان نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی در پرداخت وام ازدواج به جوانان، گفت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون واجد شرایط وام ازدواج در کشور وجود دارد که هنوز موفق به دریافت وام خود نشده اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 خرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصادو دارایی در پرداخت وام ازدواج به جوانان گفت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون واجد شرایط وام ازدواج در کشور وجود دارد که هنوز موفق به دریافت وام خود نشده اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصل 88 قانون اساسی و ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس، افزود: طبق اصول رایج در مجلس اگر نمایندگان سؤالی از وزرا داشته باشند باید ظرف مدت یک ماه سؤال در صحن علنی مطرح شود این در حالی است که هم اکنون با وجود گذشت ماه ها از طرح سؤال از وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص چرایی تأخیر در پرداخت وام ازدواج این وزیر هنوز پاسخگوی نمایندگان و مجلس نبوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 میلیون جوان در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه ای بر تسهیل ازدواج و افزایش جمعیت دارند اما متأسفانه دولت به ویژه وزارت اقتصاد در پرداخت وام ازدواج کمکی به جوانان نمی کند.

آصفری ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر چندین ماه از مطرح شدن سؤال بنده از وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر چرایی تأخیر در پرداخت وام ازدواج به جوانان گذشته اما هیچ پاسخ قانع کننده ای از طیب نیا دریافت نشده، این در حالی است که ما شاهد پرداخت وام های کلان بدون حساب و کتاب و همچنین معوقات بانکی بسیار هستیم.

وی تأکید کرد: خواسته نمایندگان از هیأت رئیسه توجه ویژه به سؤالات مطرح شده آنان از وزرا بوده تا به این ترتیب وزرا و هیأت دولت خود را در برابر مجلس و در پاسخگویی به آن مسئول بداند چرا که در بحث مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت جهادی بخشی در تنقیح قوانین بود از این رو لازم است که هیأت رئیسه دستورات لازم را برای حضور وزرا جهت پاسخگویی به سؤالات نمایندگان بدهند.

آصفری همچنین با یادآوری اخطار نادران در خصوص دخالت مسئولان دولتی در انتخابات شورای اصناف افزود: متأسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت به آقایان متذکر می شود که در انتخابات شرکت نکنند که در صورت شرکت آنان هیچ همکاری با آنها صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم وزارت صنعت دخالتی در رابطه با انتخابات شورای اصناف نداشته باشد و بگذارد اتاق اصناف همانطور که هر فردی را مستحق می داند انتخاب کند.

ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر آصفری و همچنین نادران مبنی بر عدم دخالت مسئولان دولتی در انتخابات شورای اصناف گفت: به طور جدی از دستگاه های اجرایی می خواهم که در این حوزه هیچ دخالتی نداشته باشند و همچنین از کمیسیون اقتصادی و ریاست آن می خواهم که رسیدگی و بررسی به این مهم را در دستور کار خود قرار داده و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

وی ادامه داد: امید است شاهد برگزاری انتخاباتی آزاد در شورای اصناف با کمترین دخالت مسئولان دولتی باشیم.

نایب رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر دیگر آصفری مبنی بر پاسخگویی وزرا به سؤالات نمایندگان گفت: مقرر شد برخی روزها را برای پاسخگویی وزرا به سؤالات قرار بدهیم تا به این ترتیب تسریع در طرح سؤالات نمایندگان صورت گیرد.

وی ادامه داد: امید است سؤال شما نیز به زودی در دستور کار صحن علنی قرار گرفته و پاسخ مناسب را دریافت کنید ضمن اینکه من قبل از طرح سؤال از وزیر اقتصاد و دارایی می خواهم که موضوع مذکور که بحث مهمی نیز است مورد توجه ویژه قرار داده و امید است قبل از طرح سؤال با پاسخ مثبت به عملیاتی شدن موضوع سؤال شما به طور کل بحث سؤال شما منتفی شود.

کد N303244

وبگردی