آفتاب

جنگنده های سوری مواضع تروریست ها در گذرگاه مرگ را بمباران کردند

جنگنده های سوری مواضع تروریست ها در گذرگاه مرگ را بمباران کردند

بیروت – ایرنا – جنگنده های ارتش سوریه امروز( دوشنبه) مواضع ، مخفیگاه ها و اهداف نظامی متعلق به تروریست های تکفیری را در مرزهای این کشور با لبنان که به گذرگاه مرگ معروف شده است، بمباران کردند.

به گزارش ایرنا، جنگنده های ارتش سوریه در 4 مرحله متوالی مبادرت به بمباران اهدافی نظامی متعلق به باندهای تروریستی در منطقه وادی حمید و ارتفاعات مرزی صعب العبور شهرک عرسال در شمال شرق لبنان کردند.

جنگنده های سوری در این حمله از موشک های هوا به زمین استفاده کردند و تاکنون از خسارات وارده به گروه های تکفیری تروریستی خبری منتشر نشده است.

شهرک عرسال و مناطق کوهستانی اطراف آن به مخفیگاه و پایگاه گروه های تروریستی تکفیری و گذرگاهی برای قاچاق سلاح و نقل و انتقال تروریست های مسلح بین سوریه و لبنان تبدیل شده بود.

پیش از عملیات القلمون و شکست سنگین گروه های تروریستی ، این گروه ها از طریق عرسال و مناطق کوهستانی آن خودروهای بمب گذاری شده و عناصر انتحاری را از سوریه وارد لبنان می کردند و به همین دلیل این منطقه به گذرگاه مرگ معروف شده است.

ارتش لبنان در جریان برنامه امنیتی موفق شد تا لانه های تروریست های تکفیری در عرسال را نابود و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و یا بازداشت کند و گروهی که موفق به فرار شده و یا از نبردهای القلمون فرار کرده اند، در ارتفاعات صعب العبور عرسال مخفی شده و گاهی مبادرت به تحرکات ایذایی در داخل سوریه و یا لبنان می کنند.

خاورم ** 1324
کد N303224

وبگردی