آفتاب
ابوترابی به منظور رفع دغدغه برخی نمایندگان اعلام کرد؛

اختصاص یک روز از جلسه صحن علنی، به طرح سؤال از وزرا

اختصاص یک روز از جلسه صحن علنی، به طرح سؤال از وزرا

در بحث سؤالات به کمیسیون ها تأکید خواهیم داشت که در زمینه ارسال و بررسی سؤالات تسهیلاتی را به منظور روان شدن طرح سؤالات اقداماتی را انجام دهند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر پورابراهیمی مبنی بر تاخیر در رسیدگی به سولات نمایندگان از وزرا و طرح های تحقیق و تفحص، گفت: درتلاشیم تا برای روان سازی این موضوع یک روز از جلسه صحن علنی مجلس را به طرح سؤال نمایندگان از وزرا اختصاص دهیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 خرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با استناد به 208، 209 و 214 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: قرار بود سؤال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صحن بیاید اما تاکنون از طریق کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقیق و تفحص از صنعت بیمه یک سال است که در دستور کار مجلس قرار دارد اما تا کنون هیأت رئیسه در راستای اجرایی کردن آن اقدامی نکرده است.

این نماینده در مجلس نهم گفت: یک سال و نیم است که تحقیق و تفحص از بانک مرکزی متوقف شده که باعث شده تا وضعیت ارزی کشور مشخص نشود.

پورابراهیمی ادامه داد: این موضوع باعث شده تا بانک مرکزی با رویکرد خودش اقدام به اعمال سیاست ها در بازار ارز کشور کند که باعث نابسامانی های امروز در این رابطه شده است.

وی تأکید کرد: سؤالات از وزرا و تحقیق و تفحص از ابزار اجرایی نمایندگان هستند که اگر قرار باشد این کار انجام نشود عملا مجلس از خاصیت خود می افتد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: 9 ماه است که از ارائه طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه می گذرد اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده؛ بنابراین از هیأت رئیسه می خواهم که این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

ابوترابی فرد در پاسخ به پورابراهیمی گفت: در هیأت رئیسه در خصوص این مباحث بحث می کنیم و تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث سؤالات به کمیسیون ها تأکید خواهیم داشت که در زمینه ارسال و بررسی سؤالات تسهیلاتی را به منظور روان شدن طرح سؤالات اقداماتی را انجام دهند و در این راستا یک روز از جلسه صحن علنی مجلس به طرح سؤال اختصاص خواهد یافت تا دغدغه نمایندگان برطرف شود.

کد N303211

وبگردی