آفتاب
در سال 92 انجام شد

آزادی 588 زندانی توسط ستاد دیه خراسان رضوی

آزادی 588 زندانی توسط ستاد دیه خراسان رضوی

سال گذشته 588 زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه خراسان رضوی آزاد شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، سیدمنصور عبادی مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد با تلاش و همیاری خیران در سال گذشته توانست 588 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کند، اظهار کرد: از این تعداد 535 نفر مرد و 9 نفر زن بوده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار 179 نفر آنان با محکومیت دیه و 409 نفر نیز با محکومیت جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های استان بودند که با همت خیران و تلاش‌های ستاد دیه استان در سال 92 از زندان آزاد شدند.

عبادی با بیان اینکه مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده 505 میلیارد و 269 میلیون و 352 هزار ریال بوده است، افزود: از این مبلغ 296 میلیارد و 389 میلیون و 981 هزار ریال آن توسط شاکیان پرونده تخفیف داده شده و مابقی نیز با خودیاری زندانیان و پرداخت‌های ستاد دیه استان در قالب وام و بلاعوض تامین شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی با بیان اینکه رسالت‌ ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است، خاطرنشان کرد: محکومان دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی، مهریه، نفقه و صدور چک‌های بلامحل غیرکلاهبرداری، مشمولان کمک‌های ستاد دیه و خیران هستند.

وی همچنین با تاکید بر اخذ الحاقیه برای بیمه‌نامه‌های خودرویی که هنوز بر اساس دیه سال 92 صادر شده است، افزود: شهروندان محترم اخذ الحاقیه جهت بیمه‌نامه‌های برابر دیه سال 93 را جدی بگیرند تا در زمان حادثه دچار مشکلات مضاعف به ویژه زندان نشوند.

انتهای پیام

کد N303207

وبگردی