آفتاب

مخالفت نمایندگان با تشکیل جلسات تفکیکی تقنینی و نظارتی در مجلس

مخالفت نمایندگان با تشکیل جلسات تفکیکی تقنینی و نظارتی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تفکیک جلسات تقنینی و نظارتی در مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان یا یک فوریت طرح اصلاح ماده 103 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

بر اساس این ماده واحده، پیشنهاد دهندگان خواستار اصلاح ماده 103 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی شدند تا بر اساس آن ایام تشکیل جلسات مجلس به تفکیک تقنینی و نظارتی با پیشنهاد کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی و  تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

بر این اساس، پیشنهاد دهندگان عنوان کردند اصل نظارت مجلس باید تقویت شود، ضرورتی ندارد در طول هفته سه جلسه قانونگذاری برگزار شود. همچنین پیشنهاد دهندگان عنوان کردند در کمیسیون آیین نامه داخلی باید تصویب شود که چه میان برای نظارت و چه میزان برای قانونگذاری باید در صحن علنی مجلس زمان صرف شود.

همچنین عنوان کردند از آنجا که خلاء در اداره مجلس وجود دارد، وظایف نظارتی و قانونگذاری تفکیک نشده و وقت کمی برای نظارت مجلس تعیین شده است اما مخالفان این طرح نیز عنوان کردند اگر هیات رئیسه مجلس آیین نامه داخلی را درست اجرا کند نیازی به این تغییرات نیست.

این طرح یک فوریتی که به امضای 17 نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده بود از سوی یونس اسدی نماینده مردم اردبیل در صحن علنی قرائت شد اما با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

 

 

 

کد N303133

وبگردی