آفتاب

انتقاد عفو بین‌الملل از نحوه برخورد با زندانیان مصری

انتقاد عفو بین‌الملل از نحوه برخورد با زندانیان مصری

سازمان عفو بین‌الملل از وجود صدها زندانی مصری که به طور مخفیانه در یک زندان نظامی در اسماعیلیه به سر می‌برند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: صدها زندانی مصری به طور مخفیانه در زندان نظامی عزولی در اسکندریه به سر می‌برند.

خانواده‌های زندانیان مصری نیز در اعتراض به شرایط فرزندانشان در اقدامی تحت عنوان "دومین انتفاضه زندان‌ها" دست به اعتصاب غذا زدند.

این سازمان با بیان اینکه ارتش مصر اجازه ندارد که حقوق این زندانیان را نادیده بگیرد افزود: گزارشاتی که به ما رسیده حاکی از آن است که این زندانیان در سلول‌های خود مورد آزار و شکنجه بدنی قرار می‌گیرند.

این سازمان گزارش داد: خانواده‌های بازداشت شدگان در حمایت از آن‌ها دست به اعتصاب غذا زدند و برای بار دوم آماده شروع "انتفاضه زندان‌ها" شدند.

این زندانیان که مخالفان کودتای نظامی در مصر و برکناری محمد مرسی هستند اوایل ماه جاری میلادی در اعتراض به نقض حقوق خود دست به اعتصاب غذا تحت عنوان موج نخست انتفاضه زندانها زدند.

سازمان دیده بان حقوق بشر ماه گذشته اعلام کرد که عملکرد مصر در زمینه حقوق بشر از زمان برکناری مرسی فاجعه بار است.

سارا مارگون، مدیر اجرایی دفتر این سازمان گفت: اگر علت قتل‌ها ودستگیری‌ها و اجرای حکم‌های گروهی اعدام در این کشور توضیح داده نشود، این امر نشان دهنده این است که بازگشت آزادی به مصر هنوز امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N303004

وبگردی