آفتاب
در پاسخ به تذکر شفاهی یک نماینده صورت گرفت؛

هشدار نایب رئیس مجلس به مسئولان دولتی درباره دخالت در انتخابات اتاق اصناف

هشدار نایب رئیس مجلس به مسئولان دولتی درباره دخالت در انتخابات اتاق اصناف

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به مسئولان دولتی تاکید کرد که در انتخابات اتاق اصناف ایران دخالت نکنند تا این انتخابات به طور آزاد برگزار شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن آ‌صفری، نماینده مردم اراک در تذکر شفاهی با شاره به اینکه متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اعضای اتاق اصناف ایران متذکر می شود که کاندیدا و نامزد انتخابات اتاق اصناف نشوید، گفت: امیدواریم وزارت صنعت دخالتی در این موضوع نداشته باشد و اتاق اصناف هر فردی را که بر اساس صلاحیت می خواهند را انتخاب کنند.

وی افزود: بر اساس قانون وقتی نمایندگان سوالی را از وزرا داشته باشند باید ظرف مدت یکماه در صحن علنی مطرح شود، الان بیش از 2 میلیون نفر در نوبت وام ازدواج هستند با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین در این مساله و مساله افزایش جمعیت متاسفانه چندین ماه است که از سوال بنده در خصوص پاسخ دادن وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه چرا وام ازدواج را در اختیار جوانان قرار نمی دهید، می گذرد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد معوقات بانکی بسیار و نیز پرداخت وام های بی حساب و کتاب با مبالغ هنگفت هستیم در صورتی که 2 میلیون نفر از جوانان ما امروز در نوبت دریافت وام 5 میلیون تومانی هستند.

آ‌صفری گفت: چرا سوال ما علی رغم اینکه اعلام وصول شده است، در صحن علنی مجلس مطرح نمی شود. دستور دهید هیات رئیسه طبق قسمی که یاد کردند هر چه زودتر ترتیبی قرار دهند تا وزیر مربوطه در مجلس درباره وام ازدواج پاسخگو باشند.

به گزارش مهر، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر بیان کرد: درباره تذکر نخست شما به طور جدی از دستگاه های مسئول می خواهم که در این حوزه هیچ دخالتی نداشته باشند و از ریاست کمیسیون اقتصاد می خواهم که موضوع را در دست بررسی قرار دهند و گزارش آن را به ما ارائه کنند تا زمینه برگزاری یک انتخابات آزاد و بدون کمترین دخالتی فراهم شود.

همچنین نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درباره تذکر دوم آصفری افزود: ما یک روز را برای طرح سوالات نمایندگان از وزرا اختصاص دادیم که انشاءالله به همین روال جلو خواهیم رفت تا سوال شما هم در دستور کار قرار گیرد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: بنده هم از وزیر اقتصاد می خواهم موضوع وام ازدواج را در دستور کار قرار دهند تا قبل از طرح سوال این مساله حل شود.

کد N302939

وبگردی