آفتاب
تحولات لیبی/

پارلمان بار دیگر به معیتیق رأی اعتماد داد/مخالفت "انقلابیون" با خلیفه حفتر

پارلمان بار دیگر به معیتیق رأی اعتماد داد/مخالفت "انقلابیون" با خلیفه حفتر

اعضای پارلمان لیبی بار دیگر به احمد معیتیق به عنوان نخست وزیر جدید لیبی رأی اعتماد دادند و این در حالی است که برخی گروههای موسوم به انقلابیون لیبی با طرح نظامی خلیفه حفتر مخالفت کرده و آن را تلاش برای کودتا خواندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاخباریه، 83 نفر از 93 نفر عضو حاضر در پارلمان لیبی بار دیگر در نشست عصر روز یک شنبه به "احمد معیتیق" رأی اعتماد دادند.

این در حالی است که "خلیفه حفتر" فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش  که اخیرا عملیاتی نظامی را تحت عنوان "کرامت لیبی" در این کشور آغاز کرده است، بارها اعلام کرد که پارلمان را به رسمیت نمی شناسد.

پایگاه الیوم السابع نیز به نقل از "علاء المقریف" یکی از اعضای کنگره ملی لیبی (پارلمان) اعلام کرد که کنگره کمیته ای را برای رایزنی با "عبدالله الثنی" نخست وزیر موقت این کشور مکلف کرده است تا شرایط مشارکت وی در دولت جدید لیبی به ریاست معیتیق را بررسی کنند.

"برناردیو لیون" نماینده اتحادیه اروپا نیز طی اظهاراتی اعلام کرد که لیبی به یک دولت قوی و مستحکم نیاز دارد تا نقش بازدارنده و پر قدرت دولت را در مبارزه با تروریسم بازسازی کند.

"ضاحی خلفان" رئیس پلیس سابق دبی نیز در موضعی مداخله جویانه از مردم لیبی خواست که علیه تروریسم با ارتش متحد شده و همکاری کنند.

حزب الوطن و انقلابیون مصراته نیز طرح "کرامت لیبی" ارائه شده از سوی حفتر را تلاش برای کودتا خواندند.

همچنین پایگاه البوابه با انتشار خبری اعلام کرد که شبه نظامیان وابسته به حفتر یک کامیون حاوی تی ان تی را که از درنه (شرق لیبی) به سمت بنغازی در حرکت بود،کشف و متوقف کردند.

از سوی دیگر دادگاه جنایی طرابلس محاکمه 40 نفر از محکومان زمان "معمر قذافی" دیکتاتور سابق لیبی از جمله سیف الاسلام یکی از پسران قذافی را به دلایل امنیتی به زمان دیگری موکول کرد.

کد N302867

وبگردی