آفتاب
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

روحانیت در بصیرت‌افزایی جامعه نقش بسیار موثری دارد

روحانیت در بصیرت‌افزایی جامعه نقش بسیار موثری دارد

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت در بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی نقش بسیار موثری دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، با اشاره به اهداف شوم دشمن علیه ایران قبل از انقلاب گفت: ایران در زمان طاغوت به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه به شمار می‌رفت و بسیاری از منابع ما در اختیار ابرقدرتهای جهان بود، اما با پیروزی انقلاب، ایران به کشوری مستقل و مقاوم در برابر چپاول گران تبدیل شد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ادبیات سیاسی جهان واژه هایی از جمله اسلام، مسلمان و ارزش‌های اسلامی جایگاهی جدی پیدا کرد و انقلابی که با پشتوانه تفکرات شیعی تحقق یافت تشیع را در متن تحولات سیاسی جهان اسلام مطرح کرد و این کشور را الگوی رهایی بخش ملتهای مسلمان نشان داد.

وی افزود: این نظام اسلامی برای همه مسلمانان جهان پیام اعتماد و توکل بر خدا فرستاد و از سلطه بیگانگان پرهیز داد و برای ملت های غیرمسلمان نیز پیام استقلال و ظلم ستیزی و اعتماد بر خویشتن و قابلیت‌های ملی فرستاد و تحولات بسیاری را در کشورهای جهان موجب گشت.

نبوی گفت: مارکسیسم به دلیل رویارویی با فطرت خداشناسی انسانها در مقابل اسلام رنگ باخت و تکیه بر باورهای دینی برای مقابله با استثمارگران عرصه جدیدی را در تحولات سیاسی بر روی انسانها گشود و در بسیاری از کشورهای جهان مبارزات و انقلاب های دینی شکل گرفت.

وی توطئه های دشمن علیه انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از پیروزی انقلاب شرق و غرب در مبارزه برای دستیابی به منافع مشترک علیه ایران با یکدیگر متحد شدند و هزاران نقشه و نیرنگ طراحی کردند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه ادامه داد: دشمنان انقلاب از کودتا، انواع توطئه ها و فعال سازی منافقین گرفته تا تحمیل جنگ به مدت 8 سال را در کارنامه سیاه جنایتکارانه خود ثبت کردند که در آن تقویت دشمن، تجهیز اطلاعاتی و در اختیار نهادن جنگ افزارهای پیشرفته و حمایت‌های فراوان مالی در دستور کار قرار گرفت.

وی در مورد شیوه‌های نوین دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته اظهار کرد: بالاخره ابرقدرتهای جهان پس از این همه جنایت به این نتیجه رسیدند که برای نابودی یا کنترل انقلاب یکی از راههای مهم، جنگ تبلیغاتی یا به گفته رهبر معظم انقلاب، تهاجم فرهنگی است.

نبوی تصریح کرد: امروز جنگ‌ها از برخورد فیزیکی که با مقامت سنگربانان ملت ها روبرو می شود به جنگ تبلیغاتی تبدیل گشته و کشورهای زورگو می‌کوشند با تبلیغات خود شرایطی ایجاد کنند که سنگربانان کشور نه تنها دروازه‌ها را به بر روی دشمن گشوده، بلکه از ورود بیگانه به خانه خویش احساس خرسندی کنند.

وی با اشاره به بهره‌گیری دشمن از شیوه های تبلیغاتی پیشرفته علیه ایران افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف خود در پی ترویج فرهنگ خود و تضعیف فرهنگ ملتها برآمده سعی دارند مردم را از فرهنگ بومی متنفر ساخته به شیفتگی به سمت فرهنگ خودشان سوق دهند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: با توجه به جایگاه تبلیغات در دنیا کنونی کشورهای پیشرفته به دنبال آنند که در آغاز با شیوه‌های گوناگون مخاطب را جذب و سپس پیام خود را القاء کنند؛ زیرا در صورتی که مخاطب جذب نشود تبلیغ تحقق نمی‌یابد پس در نتیجه آن‌ها برای جذب مخاطب با جدیت به تنوع و زیبایی در شیوه های تبلیغی توجه دارند.

وی گفت: ابرقدرت‌های جهان به تولید و گسترش ابزارهای ارتباطی اهتمام ورزیده و با بهره گیری از ماهواره‌ها و افزایش برد امواج رادیو و تلوزیون بو با بهره گیری از فضای مجازی و با ایجاد تسیهلات و تنوع در چاپ انواع روزنامه و کتاب تلاش می کنند تا به راحتی اهداف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را در جای جای جهان دنبال کنند.

نبوی اظهار کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود از هر شیوه، ابزار و محتوای غیراخلاقی در تبلیغات تلاش می کنند انسان ها را جذب کنند تا به اهداف تبلیغاتی خود دست یابند به طوری که پس از پیروزی انقلاب حجم تبلیغات دشمن علیه انقلاب با ابزارهای مختلف و شیوه های گوناگون به حدی گسترده، متنوع و فریبنده بود که اگر حقانیت شیعه و نفوذ باورهای دینی نبود نظام اسلامی هرگز نمی توانست دوام بیاورد.

وی گفت: علت تبلیغات استعمارگران در سال‌های آغازین انقلاب از دست دادن منافع نامشروع شان در کشور بود و امروز تبلیعات آنها به این دلیل است که با کشوری مواجه شده اند که الهام بخش رهایی برای مسلمانان جهان است پس با همه توان خود می کوشند که ایران را از گردونه معادلات تحولی جهان خارج سازند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: دشمن به خوبی دریافته است که مهم ترین عامل پایداری مردم ایران باورها و اعتقادات آنان است؛ از این رو تبلیغات رسانه ها و مزدوران داخلی خود را بیش از هر چیزی بر تضعیف مبانی اعتقادی مردم متمرکز کرده و می کوشند با طرح شبهات درباره ارکان انقلاب اسلامی مردم را از اسلام دور کنند تا در داخل نه مقاومتی باقی بماند و نه برای خارج از ایران پیامی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: در این میان وظیفه روحانیت ارائه شیوه‌های نوین در تبلیغ و آگاهی‌بخشی به جامعه در جهت مقابله با تبلیغات شوم دشمن و پاسخگویی به شبهات است.

انتهای پیام

کد N302800

وبگردی