آفتاب

آغاز رزمایش‌های "شیر آماده" در اردن با حضور 22 کشور

آغاز رزمایش‌های "شیر آماده" در اردن با حضور 22 کشور

مانورهای نظامی "شیر آماده" امروز(دوشنبه) در اردن با مشارکت 22 کشور از جمله عربستان آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری عربستان اعلام کرد که نیروهای این کشور متشکل از یگان‌های مختلف، از جمله نیروهای زمینی و هوایی و دریایی در مانورهای نظامی اردن که برای مبارزه و رویارویی با هر گونه تهدید احتمالی صورت می‌گیرد شرکت کردند.

هدف از اجرای این مانورها، افزایش توانمندی‌های نظامی نیروهای شرکت کننده، آمادگی برای اجرای عملیات مشترک به منظور مباررزه با تروریسم، و برقراری ارتباطات استراتژیک میان آن‌ها و هم چنین برنامه‌ریزی برای عملیات‌های جستجو و نجات است.

سرهنگ محمد بن عبدالله البقمی، در این خصوص اظهار کرد: مشارکت نیروهای عربستانی در مانورهای شیر آماده این امکان را فراهم می‌کند تا کشورهای منطقه از میزان توانایی نظامی یکدیگر با خبر شوند.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای ویژه عربستانی که در این مانورها شرکت می‌کنند اعلام کرد: نیروهای ویژه عربستان به منظور مبارزه با تروریسم زیر نظر آموزش‌ها و تمرینات ویژه‌ای قرار گرفته و توانایی و امکانات لازم را در این خصوص کسب کرده است.

این دومین باری است که نیروهای عربستانی در چهارمین دور مانورهای شیر آماده شرکت می‌کنند.

در این رزمایش‌ها نیروهای پیمان ناتو، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، لهستان، استرالیا، کانادا، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان برونئی، عربستان، عراق، مصر، کویت، قطر، بحرین، امارات، لبنان و اردن مشارکت دارند.

آخرین رزمایش شیر آماده در ژوئن سال گذشته با مشارکت هشت هزار نظامی از 19 کشور برگزار شد.

انتهای پیام

کد N302797

وبگردی