آفتاب

مجلس با واگذاری مدیریتی شبکه‌های ورزشی صداوسیما مخالفت کرد

مجلس با واگذاری مدیریتی شبکه‌های ورزشی صداوسیما مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح یک فوریتی واگذاری مدیریتی شبکه‌های ورزشی صداوسیما مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح یک فوریتی واگذاری مدیریتی شبکه‌های ورزشی صداوسیما مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس طرحی که به مجلس ارائه شده بود در صورت به تصویب رسیدن و با استناد به تبصره یک بند «ج» ماده 3 قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی، واگذاری مدیریتی شبکه‌های ورزشی سازمان صداوسیما به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی با نظر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان مجاز می‌شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 55 رای موافق، 91 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر به این طرح رای ندادند.

بر اساس این گزارش، موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مخالفت با این طرح با استناد به اصل 150 قانون اساسی، گفت: اگر این طرح به تصویب برسد انسجام صداوسیما از بین می‌رود. طی سال‌های متمادی به همین رویه فعلی کار انجام شده است. اکنون چه فوریتی برای مطرح شدن این طرح وجود دارد.

وی افزود: اگر قرار باشد بخش ورزش را به دستگاه مربوطه و آموزش و بهداشت را هم به دستگاه‌های مربوطه آنها واگذار کنیم نمی‌تواند مطلوب باشد. در این شرایط باید در سازمان صداوسیما را ببندیم و خیال همه راحت باشد.

ندیمی نیز به عنوان موافق این طرح، گفت: اگر این طرح به تصویب برسد جزئیات آن می‌تواند در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: طرح مذکور به لحاظ موضوعی فوریت دارد اما به لحاظ محتوایی فوریت آن مطرح نیست. بر همین اساس پس از اظهارات موافق و مخالف طرح واگذاری مدیریت شبکه‌های ورزشی صداوسیما به رای گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد N302719

وبگردی