آفتاب
در سایه تحریم طرفداران مرسی؛

انتخابات ریاست جمهوری مصر در فضایی امنیتی آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری مصر در فضایی امنیتی آغاز شد

رسانه های خارجی از آغاز انتخابات ریاست جمهوری مصر در فضایی به شدت امنیتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخستین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در ماه جولای 2013 تاکنون امروز در سرتاسر مصر برگزار می شود.

این انتخابات در دو روز برگزار می شود. عبدالفتاح السیسی و حمدین صباحی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر هستند.

پیش از این انتخابات ریاست جمهوری برای مصری های مقیم خارج برگزار شد و عبدالفتاح السیسی با کسب 296 هزار و 628 رای بر رقیب خود حمدین صباحی پیشی گرفت. صباحی نیز 17 هزار و 207 رای به دست آورد.

روسیا الیوم گزارش داد: انتخابات امروز در فضایی به شدت امنیتی برگزار می شود به طوری که تمام نیروهای ارتش و پلیس برای تامین امنیت برگزاری انتخابات بسیج شده اند.

"صدقی صبحی" وزیر دفاع مصر در این رابطه اظهار داشت: نیروهای واکنش سریع نیز از تلاش های میدانی ارتش حمایت می کند.

همچنین نیروهای دریایی و منطقه شمالی نیز برای تامین امنیت روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان های اسکندریه، البحیره، کفر الشیخ و الغربیه به کار گرفته شده اند. میانگین تعداد رای دهندگان در این استان ها 11 میلیون و 983 هزار و 733 نفر است. در قاهره نیز بیش از 23 میلیون رای دهنده وجود دارد.

الیوم السابع نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر اطراف وزارت کشور و مراکز مهم دولتی را محاصره کرده اند. بیش از 400 هزار نیروی امنیتی و ارتش وظیفه تامین امنیت انتخابات امروز را برعهده دارند.

 

کد N302717

وبگردی