آفتاب

کسینجر: سوریه را با کمک مخالفان مسلح به آتش میکشیم

کسینجر: سوریه را با کمک مخالفان مسلح به آتش میکشیم

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا که از لابی صهیونیسم است گفت با کمک شورشیان مسلح سوری، سوریه را به آتش می کشیم .
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی خبری سوریه الان ، هنری کسینجر در گفتگو با یکی از بزرگترین رسانه‌های آمریکایی با اشاره به حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه گفته است:«‌ فکر می کردم مردی که مرا در خاورمیانه شکست داد همه افراد عقب مانده را پس از حوادث دهه 1980 میلادی تارومار کرد اما خوشبختانه دریافتیم بیش از سه میلیون نفر از این افراد همچنان حضور دارند . ما به کمک آنها و بدون آنکه وارد سوریه شویم این کشور را به آتش خواهیم کشید و برخی کشورهای هم‌پیمان ما در منطقه تأمین مالی و تسلیحاتی آنان را به عهده خواهند داشت. »

در پی سخنان کسینجر روزنامه البنا چاپ لبنان نوشت این سخنان در حد حرف یا اظهار نظر نیست بلکه طرح کاری است که مرکز مطالعاتی به ریاست این صهیونیست فراماسونی عرضه کرده است تا اجرا شود . البنا در مقاله ای با عنوان « اسد ، کسینجر و ابزارهای عقب ماندگی در کشور ما » افزود: آیا واقعا در سوریه سه میلیون آدم عقب مانده وجود دارد که محافل مرتجع صهیونیستی از آنها بعنوان ابزار ویران کردن سوریه استفاده کنند ؟ این روزنامه نوشته است باید اعتراف کنیم که کیسنجر حقیقت را گفته  است و او حرف بیهوده ای نمی زند ، به همین سبب دولت آمریکا از حمله مستقیم به سوریه منصرف شد زیرا پیش بینی ها حاکی از آن بود که چنین حمله‌ای بهای سنگینی برای آمریکا خواهد داشت .

موضوع دیگر نتیجه مطالعات این مرکز آمریکایی است که تائید می کرد برگزاری انتخابات در سوریه به نفع غرب نخواهد بود زیرا با توجه به وضع موجود احتمال پیروزی بشار اسد بسیار زیاد است . به همین دلیل آمریکا هم با نامزدی بشار اسد به صراحت مخالفت کرد و هم فرستادگانی اعزام و پیشنهاد کرد انتخابات به تعویق بیفتد و بشار اسد هم تا زمان دستیابی به یک راهکار یا حل وفصل سیاسی در قدرت بماند .

در آن طرف قضیه نیز موضع مردمی در حمایت از ارتش سوریه به کسب پیروزیهای قاطع کمک کرد و باعث بیرون رانده شدن شورشیان از برخی مناطق تحت محاصره شد . مصالحه با دولت و انتقال افراد مسلح از برخی مناطق به مناطق دیگر باعث شد پدیده شک و تردید از حضور آنها در مناطقی که همچنان از گروههای مسلح حمایت می کنند به وجود آید اما حمایت از  افراد مسلح در مناطقی مانند دوما ، رقه ، حسکه ، دیر الزور و مناطق دیگر که از شورش حمایت کردند هم اکنون همراه با ترس و نگرانی است و ساکنان این مناطق از افراد مسلح به ویژه از بیگانگان که از ملیتهای غیر سوری هستند می خواهند به مناطق دیگری بروند . افراد مسلح نیز برای ساکت کردن صداها و این درخواستها اقدامات وحشیانه ای انجام داده اند . چنین وضعی به نوبه خود باعث شد کشورهای شرکت کننده در حمله به سوریه نیز در موضع خود ارزیابی مجدد کنند زیرا آنان نیز به  نوبه خود از طرف تروریستها تهدید می‌شوند و آنها از جمله  عربستان و ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی این تهدید را جدی گرفته اند و تدابیری را اتخاذ کرده اند که دیگر بر کسی پوشیده نیست . 

البنا افزوده است در تجربه تلخ بحران سوریه گروهی کشته شدند و برخی آواره گشتند و به کالاهایی تبدیل شدند که کشورها با آنها  تجارت میکنند و برخی دیگر نیز پناهگاهی به غیر از دولت نیافتند . البنا در پایان خاطرنشان کرده است آنچه تحت عنوان مصلحت امنیت ملی آمریکا از آن یاد می شود و افرادی نظیر کسینجر آن را پیشنهاد می کنند بطور کامل مشکوک است  زیرا مصلحت صهیونیستی فراماسونی است که پشت پرده بر بیشتر کشورهای غرب و سیاست خارجی آمریکا حاکم است و منافع ملت آمریکا را نیز مد نظر قرار نمی دهد .

52261

کد N302695

وبگردی