آفتاب

لایحه موافقتنامه بین ایران و عراق جهت اجتناب از اخذ مالیات مضاعف تصویب شد

لایحه موافقتنامه بین ایران و عراق جهت اجتناب از اخذ مالیات مضاعف تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،طبق ماده واحده این لایحه که به تصویب مجلس رسید، موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه تصویب و اجازه مبادله اسناد داده می‌شود.

تبصره یک این لایحه بدین شرح است که هزینه‌های مالی موضوع بند 3 ماده 11 موافقتنامه مجوز کسب درآمد غیرقانونی از جمله ربا محسوب نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، در جریان رسیدگی به این لایحه محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس در اخطار قانون اساسی مطرح کرد که ضروری است در رسیدگی به این موضوع رعایت اصول قانون اساسی نیز ذکر شود در غیر این صورت با توجه به ارجاع به شورای نگهبان، به مجلس عودت داده خواهد شد.

لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت اخطار را وارد دانست و آن را به رای گذاشت که با 148 رای موافق مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

بر همین اساس تبصره 2 نیز به این لایحه اضافه شد که بر اساس آن رعایت اصول 77 و 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای بندهای 2، 4 و ماده 25 موافقتنامه الزامی است.

به گزارش ایسنا، پس از بررسی، لایحه مذکور به رای گذاشته شد که نمایندگان مجلس با 165 رای موافق، سه رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر به آن رای دادند.

انتهای پیام

کد N302461

وبگردی