آفتاب

قاریان صربستان و مونته نگرو به ایران اسلامی اعزام شدند

قاریان صربستان و مونته نگرو به ایران اسلامی اعزام شدند

بلگراد-ایرنا- دو تن از قاریان و حافظان قرآن کریم از صربستان و مونته نگرو با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با هدف شرکت در جشنواره بزرگ قرآنی یکشنبه شب به ایران اسلامی اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، ˈمعمر موریچˈ از کشور مونته نگرو و ˈمیرفات فیولیانینˈ از صربستان به عنوان قاری و حافظ قرآن برای شرکت در مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در تهران از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد بدرقه شدند.

رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان در دیدار و گفت و گو با این دو فعال قرآنی پیش از عزیمت به ایران ضمن آشنا کردن آنها با جزئیات جشنواره بزرگ قرآنی و ویژگی های کشورمان درباره توسعه فعالیت های قرآنی بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.

محمود شالویی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران به موضوع قرآن اهمیت ویژه ای داده می شود و قرآن از جایگاهی رفیع برخوردار است، افزود: علاقه مندان به حفظ و قرائت قرآن روز به روز فزونی می یابند و عطر خوش بوی قرآنی فضای جامعه ایرانی را معطر کرده است .

ˈمیرفات فیولیانینˈ از صربستان که فارغ التحصیل دانشگاه الازهرا مصر و استاد علوم قرآنی و معارف اسلامی در صربستان است با ابراز خرسندی از سفر به ایران و شرکت در مسابقات قرآنی گفت: همواره عزیمت به ایران برای من اهمیت فراوان داشته و امروز که چنین فرصتی پیش آمده عمیقا خوشحال هستم .

این استاد دینی اروپایی افزود: آشنایی با فرهنگ و تمدن ایران با قدمت و درخششی که دارد برای من موجب افتخار است.

ˈمعمر موریچˈ از مونته نگرو هم در آستانه سفر به ایران در این دیدار گفت: برای من مایه افتخار است که پس از حفظ قرآن مجید برای نخستین بار در جشنواره بزرگ قرآنی جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنم.

اروپام**2061** 1552
کد N302321

وبگردی