آفتاب

وزیر کشور اوکراین: عملیات نظامی علیه جدایی طلبان ادامه می یابد

وزیر کشور اوکراین: عملیات نظامی علیه جدایی طلبان ادامه می یابد

مسکو-ایرنا- آرسن آواکوف وزیر کشور موقت اوکراین اعلام کرد که عملیات نظامی در مناطق جدایی طلب و روسگرای جنوب و شرق این کشور بحران زده اروپای شرقی پس از انتخابات ریاست جمهوری هم ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، آواکوف عصر یکشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: انتخابات با موفقیت برگزار شد و تمام تلاش ها برای ناکام گذاشتن آن بی نتیجه بود.

وی خاطرنشان کرد: برای دفاع از نتایج انتخابات و برقراری ثبات در کشور، عملیات نظامی ادامه خواهد یافت.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین امروز یکشنبه برگزار شد و پتر پوروشنکو سرمایه دار و نامزد مستقل این انتخابات که بر اساس نتایج نظرسنجی از رای دهندگان پیشتاز انتخابات است، اعلام کرده که اولین سفر خود را به منطقه دونباس (استانهای لوهانسک و دونتسک) در شرق اوکراین برای پایان دادن به خونریزیها انجام خواهد داد.

در همین حال، گزارش های رسانه های خبری از اوکراین حاکی از ادامه درگیریها در استانهای لوهانسک و دونتسک است.

به گزارش ریانووستی ،شهر اسلاویانسک از بامداد امروز شاهد زد و خوردهای سنگین میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان بود که تاکنون ادامه دارد و نیروهای گارد ملی اوکراین حمله توپخانه ای به این شهر را از ارتفاعات مشرف بر آن ازسر گرفته اند.

شبه نظامیان از کشته شدن یک نظامی و مجروح شدن دو نفر دیگر در این درگیریها خبر داده اند.

در لوهانسک هم درگیریهای پراکنده تمام روز ادامه داشت و شماری از نیروهای دو طرف در آن کشته و مجروح شده اند.

به گفته یکی از فرماندهان شبه نظامیان مخالف دولت اوکراین، نیروهای دولتی برای حمله بزرگ در روزهای آینده آماده می شوند.

کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه هم شامگاه امروز از حرکت یک کاروان زرهی متشکل از نفربرهای گارد ملی اوکراین به سوی شهر لوهانسک مرکز استانی به همین نام خبر داد.

بر اساس این گزارش، این ستون زرهی توانست در منطقه نووآیدار در استان لوهانسک از خطوط دفاعی شبه نظامیان عبور کند و تا بامداد فردا دوشنبه به حومه شهر لوهانسک خواهد رسید.

اروپام/2242**518 ** 1551
کد N302313

وبگردی