آفتاب

آخرین تصاویر از وضعیت تایلند/ وقوع 3 انفجار و تظاهرات هزاران نفری

آخرین تصاویر از وضعیت تایلند/ وقوع 3 انفجار و تظاهرات هزاران نفری

براثر انفجار چند بمب و تیراندازی در مناطق جنوبی تایلند که این روزها شاهد کودتای نظامی است سه نفر کشته و 55 نفر مصدوم شدند.با وجود ممنوعیت برگزاری تظاهرات در تایلند، روز یکشنبه بیش از هزار نفر در اعتراض به کودتای نظامی در این کشور به خیابان های بانکوک - پایتخت تایلند - ریختند.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تایلند که این روزها در حکومت نظامی به سر می برد تاکنون روزهای خوبی را سپری نکرده است روز گذشته با بازداشت نخست وزیر این کشور و خانواده او بحران تایلند افزایش یافته است تا حدی که امروز رسانه ها خبر از انفجار سه بمب در جنوب این کشور را مخابره کردند.

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه بانکوک نوشت: این انفجارها و تیراندازی شنبه شب در استان های جنوب پاتانی، یالا و ناراتیوات روی داده است.

تارنمای روزنامه بانکوک پست نوشت که 13 انفجار ساعت 19 شب گذشته به وقت محلی تایلند در منطقه موآنگ استان پاتانی روی داده است.

بیشتر این انفجارها در پست های برق و پمپ بنزین ها اتفاق افتاده است و بیشتر مناطق پس از این انفجارها در خاموشی بسر برده اند.

این انفجارها در حالی اتفاق می افتد که تایلند از روز پنجشنبه شاهد کودتا بوده و هم اکنون نظامیان حکومت را در دست دارند و مقررات منع آمدوشد در ساعاتی از شبانه روز برقرار است.

جنوب تایلند 22 اردیبهشت نیز شاهد چند حمله جدایی طلبان بود که براثر آن یک نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند.

در پی وقوع این حادثه واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت:خبرنگار خبرگزاری فرانسه در بانکوک اعلام کرد تظاهرکنندگان خطاب به حاکمان نظامی این کشور شعار می دادند  از قدرت کنار بروید. نشانه ای از حضور نیروهای ارتش یا پلیس تایلند در خیابان های بانکوک مشاهده نمی شود. این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش تایلند پیشتر با صدور بیانیه ای از مردم خواست تظاهرات نکنند. بر اساس قانون حکومت نظامی ، برگزاری تجمعات بیش از پنج نفر در این کشور ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانکوک، ارتش تایلند یینگلاک شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و شماری دیگر از رهبران دولتی برکنار شده را در پی کودتا بازداشت کرد ، که این موضوع انتقادات شدید بین المللی را در پی داشته است.

سه استان جنوبی ˈناراتیواتˈ، ˈپاتانیˈ و ˈیالˈ سال هاست به محل فعالیت جدایی طلبان که متشکل از چند فرقه است تبدیل شده و جدایی طلبان طی چند دهه گذشته در این استان ها علیه دولت مرکزی مبارزه می کنند.

در این درگیری ها که از سال 2004 میلادی شدت گرفت، بیش از پنج هزار و 900 نفر کشته شده و 10 هزار و 600 نفر مصدوم شده اند. شمار تلفات این درگیری ها در سال جاری میلادی به بیش از 40 نفر رسیده است.

تایلند از جنوب با مالزی مرز مشترک دارد و اقوام مالایی مسلمان نیز در این منطقه سکونت دارند.

منبع عکسها: رویترز

52261

کد N302264

وبگردی