آفتاب
مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی:

عملیات غیرمشروع نیروهای خارجی پس از انتخابات سوریه اقدامی علیه خواست مردم این کشور خواهد بود

عملیات غیرمشروع نیروهای خارجی پس از انتخابات سوریه اقدامی علیه خواست مردم این کشور خواهد بود

تهران – ایرنا – مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات غیرمشروع هر نیروی خارجی مداخله گر در امور سوریه پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، علیه خواست ملت سوریه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسین شیخ الاسلام» عصر (یکشنبه) در نشست ˈبحران سوریه و انتخابات آیندهˈ در هفتمین اجلاس عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه تصمیمی که برای نابودی سوریه گرفته شده بود ناکام مانده است.

وی افزود: از امروز به بعد ما دارای سوریه ای خواهیم بود که مردم آن به رغم همه فشارها حاضر شدند در انتخاباتی که انشاالله شکوهمند، واقعی و آزاد برگزار خواهد شد شرکت کنند که رای مردم در این انتخابات متضمن استقلال و خوشبختی مردم سوریه خواهد بود.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای این منظور جمهوری اسلامی ایران که کنفرانسی را در 11 مارس سال جاری با حضور روسای کمیسیون های خارجی 8 کشور دوست سوریه در تهران برگزار کرد بنا دارد اجلاسی دیگر با حضور 30 کشور در اول ژوئن در تهران برگزار کند.

شیخ الاسلام افزود: همانگونه که آنان تلاش می کنند مشروعیت انتخابات سوریه را زیر سوال ببرند و با اظهارات مختلف روی آن اثر می گذارند ما نیز در حد بضاعت خود باید تلاش کنیم این جلسه را در سطح پارلمان ها در تهران داشته باشیم.

وی تاکید کرد: پوشش قوی رادیو و تلویزیون های اسلامی از این جلسه گام مثبتی خواهد بود که ما بتوانیم به ملت سوریه کمک کنیم.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک برگزاری انتخابات موفق عراق و افغانستان گفت: انتخابات در این منطقه ارمغان انقلاب اسلامی است.

شیخ الاسلام افزود: مردم سالاری یکی از دو مشخصه ای است که انقلاب اسلامی ایران را معرفی می کند و ما در پیروزی انقلاب شاهد تشکیل یک جبهه متشکل از آمریکا، اسراییل، شاهنشاه های عربی، تروریست ها و زیاده خواهان بودیم و در هر مرحله ای یکی از آنان جلو بود و دیگران او را حمایت می کردند که نمونه بارز آن را در جنگ صدام علیه ایران مشاهده کردیم.

وی اظهار داشت: این جبهه تا امروز فرقی نکرده و در حال حاضر در سوریه جناح مقاومت، مردم و جناح حق در مقابل آمریکا، اسراییل، شاهنشاهی ها و تروریست ها قرار گرفته اند.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این نبرد همانی است که آنجا شروع شد و جناح مردم سالار، دین سالار و اسلام سالار توانست با ایجاد مبارزه در شکل مقاومت پیشرفت کند و امروز دشمنان اسلام عقب نشینی کرده اند.

شیخ الاسلام افزود: در مورد آنچه در سوریه می گذرد ما مقاومتی را توسط ملت و حکومت و ارتش سوریه شاهد هستیم و سوریه در واقع گلوگاه پشتیبانی مقاومت است.

وی ادامه داد: تلاش های زیادی شد تا سوریه شکست بخورد اما موفق نشدند به طوری که در سطوح عالی روسای کشورها حتی رییس جمهور امریکا برای حکومت سوریه تصمیم گیری کرده بودند اما مردم سوریه ایستادند و اجازه ندادند سرنوشت ملت سوریه از خارج رقم زده شود.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت سوریه کمتر از 10 روز دیگر در صندوق رای می خواهند سرنوشت خود را تعیین کنند اما طرف مقابل می گوید این انتخابات قانونی نیست ولی واقعیت این است که این انتخابات در هر قسمت از خاک سوریه برگزار شود هرگونه عملیات تروریستی و مقابله با حکومت، مقابله با مردم است و این دلیلی است که طرف غربی حسابی در کنج قرار گرفته و حاضر است امتیاز جدی بدهد.

شیخ الاسلام افزود: چطور شده است که حال که اخضر ابراهیمی مسوولیتی در زمینه سوریه ندارد می گوید که تنها راه حل بحران سوریه طرح ارایه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

سیام(3)**9254**7261**ن.س**1449
کد N302237

وبگردی